Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
07. april 2008 - 15:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

World Of Warcraft

Hej Eksperter.

Jeg har et lille problem med min computer som er der lige meget hvad jeg gør, men jeg ved ikke hvordan det er opstået.
Inden for det sidste år har min computer kørt af **** til, men heldigvis fik jeg fjernet en masse viruser og re-installeret den. Jeg er en af dem som stadig spiller World Of Warcraft men min computer kan ikke starte det op ordenligt.
Min computer fryser eller lagger meget når jeg prøver, så jeg bliver nød til at lukke World Of Warcraft op og ned mange gange før den køre som den skal, men det underlige er at når den er startet op, så køre den faktisk meget bedre end alle mine venners computere selvom de ikke har det der starte op problem.
Er det noget i kan hjælpe mig med?

MVH. RillerTheKiller(Internet navn)

Ps. Jeg har følgene:
1024mb ram.
DirectX 9.0
1.99GhZ
AMD Athlon(tm) 64 Processer +3200
Fysisk Adresse udvidelse
Jeg har F-secure Anti-Virus
Radeon 9600
MS Windows XP S2
Avatar billede mismis Nybegynder
10. april 2008 - 09:06 #1
Well det kan være lidt flere dele men jeg har et bud på hvad der sker for dig.

din computer har 1024 mb ram
din windows når den starter op bruger nok ca omkring 3-400 mb af dem
alt efter hvormange tools du har kørende i windows. og de tools
bruger også ram nogle mere end andre
bare sådan en lille ting som msn messenger kan snildt bruge 50 mb i sig selv
og en virus checker ca det samme osv.

men ud over det har du så også en harddisk og noget harddisk Cache

Harddisk cache er noget hukommelse som harddisken gemmer data i
af de seneste hentede data som den skal adrassere gentagende gange.
deter med til at gøre de operationer som harddisken skal lave hurtigere i mange tilfelde.

Ud ov det så laver din harddisk også Virtuel hukommelse.

virtuel hukommelse er "Kunstig " hukommelse hvor den bruger et stykke af din
harddisk til at levere extra hukommelse ud over de 1024 mb ram  du har
men det kør dog ikke så hurtigt som de rigtige ram.

dette betyder så at når du starter world of warcraft så vil den stå og hente en del data til at starte med, nogle bliver så placeret i harddiskens cache
og noget andet i hukommelsen

men noget af det bliver også placeret i den virtuelle hukommelse som den så rykker rundt med og sortere , hvad skal være i hukommelsen og hvad skal være i den virtuelle.

derfor vil den ofte når du starter spillet første gang stå og snurre en del over det før der sker noget og også lige når du kommer ind i spillet

og hvis du så quitter spillet og starter det igen lige bag efter vil du se
at dit spil så her anden gang starter en del hurtigere end første gang
da noget af det allrede er lagt til i cachen.

og det kan være med til at med virke at du efter at have startet det et par gange
vil få et mere flydende system på wow fordi så har den omalokeret hukommelsen
og den virtuelle hukommelse.

Men jeg kan da sige at det bør ikke være nødvendigt for dig

egentlig bør du bare starte wow , logge ind og rende lidt rundt i storm wind eller hvor du nu er
og ganske kort tid efter vil den selv have rettet rundt på hukommelsen og den virtuelle hukommmelse og det meste af dit problem vil være forsvundet.

Ellers en anden måde at gøre det hurtigere på ville være at opgrader din computer med mere Ram op til 2048 for så vil være i stand til at have mere af spillet i den rigtige hukommelse istedet for at skulle overfære det til den virtuelle hukommelse

og du vil derved spare meget tid og forsinkelse pga den virtuelle hukommelse.

Held og lykke med det .

mvh
  mis
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
10. april 2008 - 17:51 #2
Hmm.. hehe, jeg tror ikke at jeg har udtrykket mig klart nok.. lige så snart den kommer ind i spillet, altså hvor man kan gå rundt, så virker den bedre end perfekt, men det er faktisk når jeg skal logge ind at den nogen gange fryser, viser det lidt mørkt eller at der kommer et mørkt billed op foran det rigtig hvor der står en masse ''sjove'' ting...
Det er meget underligt syntes jeg.
Hehe, faktisk så køre min computer kun på ca. 344MB når jeg starter den op, og når jeg så har lukket de programmer ned som jeg ikke skal bruge til noget for eksempel MSN og Skype og Ventrilo så køre den på ca. 224mb.
Jeg køre også curse clienten med ret mange addons, men jeg tror ikk at det kan være det, for den virkede heller ikke så godt før at jeg downloadede Curse.
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
10. april 2008 - 22:52 #3
Men by the way..
Min computer køre altid på omkring 60 fps og 30-150 ms alt efter om min mor og far er på deres bærbar.. så jeg tror ikke at jeg behøver at opgradere den
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. april 2008 - 13:30 #4
Men desværre har jeg faktisk også et andet problem vedrørende World of Warcraft..
Faktisk et meget irriterende problem.
Hver gang jeg trykker på windows knappen på tastaturet når jeg er inde i spillet har min computer en tendens til at fryse, men hvis den en sjælden gang ikke gør det så gør den det når jeg trykker på spillet igen.
Og nogen gange når jeg trykker på nogen af repeat quest giverne kan min computer også fryse. kan det skyldes en virus? jeg har scannet min computer med F-Secure, Ad-Aware og SuperAntiSpyware og ingen af dem fandt noget.. jeg syntes at det er enormt underligt!
Er det noget som du har erfaringer med? eller kan hjælpe med på nogen måde
Avatar billede mash Mester
03. maj 2008 - 02:12 #5
der er mange pcér der ikke kan "tåle" at man trykker på windows knappen fordi at den så "taskswitcher" og vil hoppe ud på skrivebordet, men fryser istedet der findes nogle tools til at slå windows knappen fra.

hvis du trykke mere end 5 gange på den samme tast hurtigt sker det samme da en funktion der hedder trægetaster går igang(kan slås fra)

vender tilbage imorgen med noget mere brugbart(er senge tid :P)
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
03. maj 2008 - 14:53 #6
hehe..
Min computer er virkelig en skod computer!