Avatar billede jamola Nybegynder
06. april 2008 - 15:10 Der er 1 kommentar

Adressefeltet i browseren med url der indeholder danske tegn

Hej
Jeg kører et community programmeret i asp på et webhotel. Jeg har en række dokumenter liggende, som jeg sørger for at der kan linkes til på asp-siderne.
Der er problemer med at hente dokumenter når filerne er navngivet med æ,ø eller å.

Adressefeltet i browseren ser i disse tilfælde ud som fx:
http://ab-sund.dk/bestyrelsesdokumenter/Dokumenter/Diverse/ABF%20-%20Standardvedt%E6gter%20oktober%202004.doc
I dette tilfælde ønskes der at hente et dokument som fx:
ABF - Standardvedtægter oktober 2004.doc

Ab-sund-community'et har før været hostet et andet sted hvor dette ikke var et problem.

Hvad kan dette skyldes?

Er det en speciel webserver-opsætning?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. april 2008 - 15:24 #1
Jeg ville omdøbe dokumentet til

  ABF_-_Standardvedtaegter_oktober_2004.doc