Avatar billede busch-jensen Nybegynder
06. april 2008 - 13:57 Der er 1 kommentar

Macromedia Dreamweaver MX 2004 vil ikke starte. Lukkes automatisk

Hej

Igår sad jeg med et problem, som jeg heldigvis fik løst, men jeg mangler fortsat en forklaring, hvis nogen kan give den, på hvordan problemet kan være opstået.

Når brugeren forsøgte, at starte Dreamweaver MX 2004, så lukkede programmet automatisk ned - inden programmet var fuldt loaded og parat til brug.

Ved at google lidt, fandt jeg frem til, at der findes en Service, som overvåger Product Activation. Denne service stod i listen over Tjenester (Windows 2000) anført med en path/sti, der startede med '-"c:\program files'.

Fejlbeskeden fra Dreamweaver var, der der var en fil, der ikke fandtes. Det hele skyldtes med andre ord, at filen ikke kunne findes, fordi stien startede med '-'.

Via registreringseditoren fik jeg navigeret frem til listen over services, og tilrettet den, der drillede.

Efter fjernelse af '-' tegnet allerforest i path'en, så ville Dreamweaver gerne starte op, fordi programmet nu godt kunne finde den fil, der overvåget produkt activeringen.

Men hvordan kan fejlen være opstået? Altså, at der har sneget sig et '-' tegn ind foran selve path'en?!?

Jeg undres - programmet havde virket upåklageligt i længere tid, da problemet pludseligt opstod.

Mvh
Busch-Jensen
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
06. april 2008 - 19:34 #1
"I:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe"

Provides authentication services for Macromedia applications.