Avatar billede gurly Praktikant
05. april 2008 - 12:17 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Mac bruger søges til lille test

Jeg har en tv side hvor folk kan se en masse live tv
men min tv player basere sig på windows media player
Der findes godt nok en windows media player 9 til Macintosh
men denne virker kun på ældre Macintosh, på nyere maskiner med Intel processor kan man ikke instalere wmp.
jeg er derfor ved at undersøge muligheden for i stedet at bruge
VLC player, som jo findes til Linux og Macintosh.
Mit første lille forsøg ser ud til at virke fint, men jeg afprøver det på en windows pc, da jeg ikke har andet.
derfor ved jeg ikke hvordan det virker under Machintosh.
min største betænkelighed går på om VLC kan afspille en WMV stream på en mac, eller om man eventuelt kommer til at mangle et WMV Codec  ? ? ?
Jeg har sat en lille test op her, den kræver at man har VLC player instaleret, men selv om du ikke har det så gå alligevel ind på siden, da den har autotest for VLC og derfor i stedet vil vise et download link til VLC playeres hjemmeside.
http://www.aelling.lir.dk/public/VLC-Test.htm

PC, hvis du skal instalere VLC, så skal du under instalationen huske at sætte kryds i "mozilla plugin"
min player burde så virke i firefox og safari ? ? ?
Avatar billede gurly Praktikant
05. april 2008 - 17:12 #1
Jeg har jo enorm mange ting at lave ved den player ennu, så den kommer til at ligne den WMP player der findes på min forside. (over 400 tv kanaler)

Jeg ønsker derfor at komme i fast kontakt med nogle Macintosh brugere, som vil suportere mig som test piloter, og som en gang imellem vil modtage en mail fra mig med link til test.
Jeg kan desværre ikke tilbyde andet for det end fornøjelsen ved at se tv c",)

Hvis man vil hjælpe mig med dette, så send en mail til

papadressen (snabela) ofir.dk

(udskift snabela med et rigtigt)

Jeg vil så kontakte jer når jeg har brug for det, jeres mailadresser behandles selvfølgelig fortroligt.

Nyheder >
Jeg har tilføjet to stream fra DR
disse stream køre i formatet H264, kan i se dem ? ? ?
Jeg har tilføjet en fullscreen knap, virker den ?
Så er der tilføjet en pause knap, OBS denne virker kun på videoen da man ikke kan pause en livestream, virker det under Machintosh ?

jeg ville være glad hvis nogen kunne få dette afklaret også
Avatar billede sd8220 Seniormester
05. april 2008 - 17:15 #2
Hejsa
Bruger Mac OS C 10.4.11 på PPC, har både VLC og Flip4Mac WMV  installeret. I Firefox 2.0.0.13 virker det, som du ser nedenfor: (det bliver inde i Firefox og åbner ikek nogen player)
Voice viser fint billede og laver lyd.
Den franske spiler musik; men intet billeder
De to DR1 giver hverken billede eller lyd.
Den sidste video laver fint både billede og lyd.
/Sebastian
Avatar billede sd8220 Seniormester
05. april 2008 - 17:19 #3
Og igen.
Jo jo, pauseknappen virker fint i din video.
Full screen virker også; men så går Firefox ned, når jeg prøver at lukke vinduet med tastaturgenvejen ;( For der er jo ingen lukkeknap eller noget ;_()
/Sebastian
Avatar billede gurly Praktikant
05. april 2008 - 17:36 #4
sd8220 > Flip4Mac er ikke nødvendig
meningen med det er netop at playeren ligger i siden.

Angående kanalerne der ikke virker for dig, ja jeg tænkte det godt, jeg tror at når man instalere VLC så instaler man kun playeren, men ikke de video Codec som man eventuelt får brug for
så at der er nogle af kanalerne du ikke kan se må skyldes manglende video codec på din MAC

Angående fulscreen, så dobbeltklikker du bare på billedet, så går den tilbage til normal
Avatar billede gurly Praktikant
05. april 2008 - 17:40 #5
den franske virker under windows
og som du kan se her også under LINUX
http://www.eksperten.dk/spm/826612
Dr kanalerne virker under windows, men om de gør under LINUX ved jeg ikke endnu
Men det er nok et spøgsmål om man har de nødvendige codec.
Avatar billede gurly Praktikant
06. april 2008 - 01:40 #6
sd8220 > der er rettet diverse fejl i playeren, hvad siger du til den nu ?
smid endelig bare svar c",)
Avatar billede gurly Praktikant
07. april 2008 - 14:05 #7
PS, som jeg skrev længere oppe, så har jeg brug for faste test piloter
for uden dem kommer jeg ikke meget længere.
hvis jeg skal sætte spørgsmål op her på exp hver gang jeg er kommet et stykke længere, så vil tingene jo tage 100 år.
Så please, test piloter søges c",)
Avatar billede gurly Praktikant
09. april 2008 - 23:36 #8
Dato 9 april, playeren er reetableret helt, og alle fejl burde være løst
Avatar billede gurly Praktikant
11. april 2008 - 22:58 #9
sd8220 > jeg har konstateret at VLC er dårlig til formålet, omtrent 30 % af kanalerne kan den ikke afspille.
Og hvad værre er, når man instalere VLC og mozilla plugin, og så man åbner firefox og går ind på en webside der viser en embed windows media player, så tager VLC helt over, og køre som plugin på siden i stedet. og dette gør den meget dårligt, fordi siden er designet til windows media player.

Så hvis du vil se alle kanaler på min side, så må du afinstalere VLC
og så i stedet instalere windows media player 9 til MAC
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1e974157-5031-4ac6-840a-6e07547b6aeb&displaylang=en
den virker dog ikke på nyeste mac med intel processor.

folk der allerede har instaleret VLC vil hvis de bruger min tv player, blive tildelt en side de er designet til VLC player, men program udbudet er begrænset da der er mange stream den ikke kan køre.
Så hvis man har mulighed for at instalere windows media player, så vil jeg anbefale det, og afinstalere VLC

Smider du et svar c",)
Avatar billede sd8220 Seniormester
12. april 2008 - 18:00 #10
Hej igen

Her er så et svar ,-)

Ved at fjerne VLC fra mine internet plugins kan jeg nu få en side frem, der først giver mig en advarsel og siden lader mig vælge grupper og  kanaler; men det er stort set kun lyd, jeg får ;(

Skulle den åbne Windows-playeren også?

/Sebastian
Avatar billede gurly Praktikant
13. april 2008 - 11:43 #11
sd8220
Ok, så kan jeg regne ud at den giver dig den korrekte side, og advarslen er en jeg har sørget for kommer, nej den skal IKKE åbne window media player, media player køre derimod som "plugin" på siden, nederst på siden burde du kunne se en linie som viser når den loader og sådan, kan du se den ?

hmmm, jeg ved ikke hvorfor du kun får lyd, er der slet ikke billede på nogle af kanalerne ?
hvor hurtigt internet har du ?

Det kan muligvis skyldes manglende video codec, mange af kanalerne køre med formatet windows media video 9  og 9.1
som er nyere codec.
Den player du har instaleret indeholder muligvis kun op til windows media codec version 8

hvis du åbner din media player stationært, og klikker funktioner og indstillinger
disse indstillinger bliver også brugt når du er på en webside som bruger media player.
og der er et sted hvor du kan sætte kryds i "hent automatisk codec"
måske hjælper det ?

ellers find en codec pakke til Mac hvor der er nyeste windows media codec med.

hvis intet hjælper, så må du instalere vlc player, men som sagt den har ikke så mange kanaler med.

Nej du har stadig ikke "lagt svar"
du skal sætte kryds i "svar" ude til venstre for hvor du skriver, inden du klikke send
Avatar billede sd8220 Seniormester
13. april 2008 - 11:54 #12
Jeg prøver igen igen - jeg troede, at jeg havde markeret svar; men måske den flyttede mit klik, når jeg genindlæste siden, fordi jeg skulle teste afinstallation af VLC.

Nu vil jeg da lige prøve at hente en nyere Windows Mediaplayer, hvis den kan findes.

Så vender jeg tilbage igem ;-)

/Sebastian
Avatar billede gurly Praktikant
13. april 2008 - 12:03 #13
til mac findes ikke nyere win media player end version 9 som jeg linkede til, og der kommer ikke nyere, microsoft har stoppet suporten af mac.

du kan prøver at instalere flip4mac
http://www.flip4mac.com/

men om du kan få det til at arbejde sammen med min player ved jeg ikke
men jeg vil meget gerne vide det c",)
Avatar billede gurly Praktikant
13. april 2008 - 12:10 #14
det er muligt, at du foruden Flip4mac også skal instalere quicktime
http://www.apple.com/quicktime/download/

tror det skulle virke sådan at flip4mac transformere windows media om til quicktime
Avatar billede gurly Praktikant
13. april 2008 - 12:12 #15
nå nu havde jeg glemt, at du selv havde skrevet om det længere oppe, men det virker måske ikke så ?

Kan jeg så lige så godt lave min side sådan at mac brugere bliver dirigeret direkte til en side der køre VLC  ?
Avatar billede sd8220 Seniormester
13. april 2008 - 15:44 #16
Jeg har Quicktime - det følger jo ligesom med Macen ;-)

Ja jeg tror også, at Flip4Mac laver Windows media om til at køre gennem QT, men det er jeg nu altså ikke liiige så stiv i ;_)

Nu skylder jeg dig jo så lige at gøre det ordentligt.

Jeg har tjekket, at min Flip4Mac er installeret, jeg har slået min reklameblokering fra på din side, og prøver igen: DR2 med Quicktime giver et QuickTime-logo på siden og ellers hverken lyd eller billeder; musikvideoerne giver lyd men ingen billede, og en stikprøve af de andre giver hverken eller m.-)

Alt i Firefox; nu prøver jeg lige i Safari og  Camino.

/S
Avatar billede gurly Praktikant
13. april 2008 - 23:00 #17
lige netop de dr quicktime stream du omtaler, de køre slet ikke i windows media player, men derimod i quicktime player, de virker fint under windows.
så de er sådan lidt uden for testen, de burde virke på alt, bare man har quicktime.
Da det er nogle teststream dr køre, kan de dog være nede ind i mellem, de køre dog lige nu.

musik videoerne virker 100% sikkert, de er i windows media 8 format.

jeg har læst et sted at den media player til mac, kun kan afspille op til format 7.2
så det er derfor du ikke får billede på. ligedan med alle tv stationerne, de køre minst windows media version 8 eller 9

så windows media player til mac, den er tiderne vist rendt fra, den kan vist ikke bruges til meget så.

flip4mac, næ jeg ved ikke hvordan det burde virke jo, om der burde åbne en player eller hvordan.

Jeg tror jeg indretter min side så mac brugere dirigeres direkte til en side der køre med VLC, så må de nøjes med de få kanaler den nu kan vise c",)

Takker for hjælpen.
Avatar billede sd8220 Seniormester
14. april 2008 - 08:46 #18
Ja velbekomme

Men nej hvor er det dog træls ;M(

Det så ellers godt ud med alle de mange kanaler.

God arbejdslyst fremover.
Avatar billede gurly Praktikant
14. april 2008 - 11:00 #19
men hvordan køre det så hvis du bruger VLC  ?