Avatar billede toonblood Nybegynder
04. april 2008 - 18:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Harddisk problem fra Vista til windows

hejsa.. jeg har det problem at jeg har haft instaleret windows vista på min computer og vil gerne tilbage til windows XP. Jeg har 2 harddiske. den ene er den jeg installere windows på som er delt i 2 partitioner der begge er under 100gb. den anden er på 2 partitoner som begger er over 150GB

når jeg så installere windows XP på min computer nu får jeg det problem med de 2 partitioner som er over 150GB at jeg ikke kan se indholdet på dem.. og at den vil have jeg skal formatere dem for at de kan fungere! hvilket jeg selfølgelig ikke vil.

hvad gør jeg!?!?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2008 - 18:04 #1
Hvis jeg forstår dig ret så har du mistet din filtabel
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2008 - 18:05 #2
samme problem og samme løsning som på http://www.eksperten.dk/spm/826391
Avatar billede toonblood Nybegynder
04. april 2008 - 18:10 #3
jeg kan se de snakker om at hans harddisk er i raw format og vil have den i fat32.. jeg ved at min harddisk er i ntsc format. gør det nogen forskel?
Avatar billede toonblood Nybegynder
04. april 2008 - 18:13 #4
problemet ligger jo i at windows XP ikke kan finde harddiske der er over 130GB.. eller den finder kun til de 130GB.. hvis der så ligger data på den kan den ikke læse fra den før du formatere den til 130GB. og så opretter de sidste GB inde i diskhåndtering
Avatar billede vejmand Juniormester
04. april 2008 - 18:27 #5
Har du opdateret XP efter installationen?
Hvis XP skal skal kunne se over 130GB skal enten SP1 eller SP2 være installeret.
Avatar billede toonblood Nybegynder
04. april 2008 - 18:33 #6
SP2 er installeret ja
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2008 - 21:29 #7
Der findes ikke noget filsystem der hedder "NTSC" hvad siger filsystemet i DISKHÅNDTERING
Avatar billede toonblood Nybegynder
05. april 2008 - 16:45 #8
undskyld :D NTSC er jo dvd format.. nej det er NTFS ved ikke lige hvorfor jeg blandede det sammen
Avatar billede toonblood Nybegynder
06. april 2008 - 15:11 #9
helgec jeg har fået det til at virke ved hjælp af den guide du gav mig.. opret et svar så får du point!
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2008 - 15:47 #10
Forsat god søndag