Avatar billede brhino Nybegynder
04. april 2008 - 17:51 Der er 2 kommentarer

Intel Wireless 3945ABG

Hej med jer

Jeg har lige fået ny bærbar og den driller... Den har installeret et Wireless Intel 3945ABG netværks kort. Problemet er bare det at det ikke vil finde nogle trådløse netværk overhovedet. På trods af at mine andre bærbare pc'er kører fint sammen med min trådløse router. Jeg har installeret den nyeste driver jeg har kunnet finde (26-09-07) og den virker ifølge XP korrekt. Jeg har downloadet Intel ProSet/Wireless til at styre netværkskortet, idet at XP heller ikke kunne finde trådløse netværk. Iøvrigt fortæller ProSet også at "trådløs tændt".

Er der nogle kloge mennesker her der stødt på et lignende problem. Jeg har på fornemmelsen, at der et eller andet sted er sat et flueben forkert, men indtil det er fundet kan jeg ikke komme på det trådløse netværk. HJÆLP !!
Avatar billede strych9 Praktikant
04. april 2008 - 18:34 #1
Sørg først for at du har service pack 2 til xp installeret.

Gå til start -> kør, skriv services.msc og klik ok.
Sørg for at starte servicen Wireless zero configuration (hvis det er en UK version af windows), eller "automatisk konfiguration af trådløse enheder", hvis det er en dansk version.

Få så vist netværk der er tilgængelige, og find så listen med foretrukne netværk (der er et link til den til venstre). Slet alle foretrukne netværk, og klik OK. Prøv så at søge efter netværk igen.
Avatar billede brhino Nybegynder
04. april 2008 - 19:00 #2
Jeg har gjort som du sagde, men uden held. I services.msc står, under automatisk konfiguration af trådløse enheder,:"Gør automatisk konfiguration af 802.11-kort mulig". Under status står der intet. Derefter har jeg prøvet at starte servicen, men Intel ProSet kan stadigvæk ikke finde mit trådløse netværk. Meget mystisk !!