Avatar billede kazzie Nybegynder
04. april 2008 - 10:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tjek af hijackthis

Min maskine er begyndt at være lidt sløv i det, har så kørt en hijackthis - nogen som vil tjekke den for mig ?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 10:41:58, on 04-04-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16608)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Sunbelt Software\CounterSpy\SBCSSvc.exe
C:\Program Files\ThinkPad\UltraNav Wizard\UNavTray.EXE
C:\Programmer\Sunbelt Software\CounterSpy\SBCSTray.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\SiteAdvisor\6253\SAService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Programmer\3M\PSNLite\PsnLite.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4ss.exe
C:\PROGRA~1\3M\PSNLite\PSNGive.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.exe
C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\rrpservice.exe
C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\rrservice.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\UpdateMonitor.exe
c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4gui.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
C:\Programmer\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4gui.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Logger\logmon.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.3\program\soffice.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.3\program\soffice.BIN
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Programmer\Trillian\trillian.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.komogvind.dk/profile/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {089FD14D-132B-48FC-8861-0048AE113215} - C:\Programmer\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - C:\Programmer\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programmer\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiteAdvisor] C:\Programmer\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TVT Scheduler Proxy] C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [SBCSTray] C:\Programmer\Sunbelt Software\CounterSpy\SBCSTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard Spamfilter\BullGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Registry Helper] "C:\Programmer\Registry Helper\RegistryHelper.Exe" /boot
O4 - HKCU\..\Run: [Disk Cleaner] "C:\Programmer\Disk Cleaner\DiskCleaner.Exe" /boot
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.3.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org 2.3\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: Post-it® Software Notes Lite.lnk = C:\Programmer\3M\PSNLite\PsnLite.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {0EB0E74A-2A76-4AB3-A7FB-9BD8C29F7F75} (CKAVWebScan Object) - http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/kavwebscan_unicode.cab
O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scan8/oscan8.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1205164322383
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Programmer\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Guard (AntiVirService) - Avira GmbH - C:\Programmer\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: ThinkPad PM Service (IBMPMSVC) - Lenovo - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: Sunbelt CounterSpy Antispyware (SBCSSvc) - Sunbelt Software - C:\Programmer\Sunbelt Software\CounterSpy\SBCSSvc.exe
O23 - Service: SiteAdvisor-tjeneste (SiteAdvisor Service) - Unknown owner - C:\Programmer\SiteAdvisor\6253\SAService.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Sunbelt Personal Firewall 4 (SPF4) - Sunbelt Software - C:\Programmer\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4ss.exe
O23 - Service: System Update (SUService) - Lenovo Group Limited - c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
O23 - Service: ThinkVantage Registry Monitor Service - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
O23 - Service: ThinkPad HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - Lenovo. - C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.exe
O23 - Service: TVT Backup Protection Service - Unknown owner - C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\rrpservice.exe
O23 - Service: TVT Backup Service - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\rrservice.exe
O23 - Service: TVT Scheduler - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
O23 - Service: TVT Windows Update Monitor (TVT_UpdateMonitor) - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\UpdateMonitor.exe

--
End of file - 10233 bytes
Avatar billede nva Praktikant
04. april 2008 - 13:49 #1
Der ser ikke ud til at være noget 'snavs' i din pc udfra loggen, men bruger du flere antivirusprogrammer samtidig - Antivir og Avast? Det er ikke en god idé at have flere installeret.
Avatar billede nva Praktikant
04. april 2008 - 13:53 #2
Jeg vil foreslå at du giver den en tur med Ccleaner http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm og derefter med Disk Defrag og Registry Defrag http://www.auslogics.com/en/software
Avatar billede kazzie Nybegynder
04. april 2008 - 15:18 #3
dejligt at vide, at der i det mindste ikke er noget snavs på den ... jeg prøver lige at se om dine råd hjælper, gør de, så vil pointne være til dig.
Avatar billede kazzie Nybegynder
04. april 2008 - 21:39 #4
nu mangler jeg blot et svar fra dig, så du kan få lidt point :-)
Avatar billede nva Praktikant
05. april 2008 - 16:31 #5
Håber så det hjalp