Avatar billede mlhave Nybegynder
04. april 2008 - 10:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Årstal som tal - skal bruges som årstal

Jeg har et årtal i en celle der ikke må formateres om til et datofelt, men jeg kunne godt tænke mig at anvende dette årstal til andre datoberegninger - hvordan får jeg det "trukket" ud af cellen så jeg kan omdefinere det til et dato felt?
Årstallet 2008 bliver til 1905 når jeg forsøger at omformatere det et andet sted...
Avatar billede excelent Ekspert
04. april 2008 - 10:13 #1
=dato(din celle;månedstal;dagstal)
Avatar billede mlhave Nybegynder
04. april 2008 - 10:51 #2
Præcist, du lægger bare et svar så betaler jeg :o)
Avatar billede excelent Ekspert
04. april 2008 - 10:56 #3
det er hermed gjort :-)
Avatar billede mlhave Nybegynder
04. april 2008 - 11:10 #4
...kan du måske også fortælle mig hvordan man får datoen ud af et datofelt:
fx i en celle har jeg now() jeg vil gerne i en anden celle have datoen som tal og i endnu en celle måneden som tal...?
Avatar billede excelent Ekspert
08. april 2008 - 20:38 #5
det sku jeg mene
nu kan du forløbig afalutte spørgsmål, så finder jeg en løsning
Avatar billede excelent Ekspert
08. april 2008 - 22:59 #6
Hvis du har now() i A1
=dag(A1) - =day(A1)
=måned(A1) - =month(A1)
=år(A1) - =year(A1)

lidt usikker på de engelske