Avatar billede getvolume Nybegynder
04. april 2008 - 09:11 Der er 19 kommentarer

"pege" domæne på Virtuel host?

Hej,

Jeg har et .dk domæne der pt nar surftown DNS oplysninger. MEn har ikke konto hos dem mere da det oprindelige webhotel er sagt op for lang tid sinden.

Jeg skal bruge mit domæne på en virtuel server jeg lejer.
På den server er der Plesk kontrol panel installeret.

Jeg er bare i tvivl omkring hvordan jeg får det til at fungere fra A-Z.

om jeg skal i min dk-hostmaster konto redelegere domænet til min servers IP eller hvordan. Plus jeg kan godt sætte en konto op for domænet i mit kontrol panel og den opretter navneservere (NS)

Men er i tvivl om hvad jeg skal gøre 100% for at, få det til at, virke.

Nogle der ved præcist hvordan eller kan hjælpe?

Jeg er temmelig tyknakket ang. DNS og skal helst have det i børnehave bidder, tak ;)
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 09:43 #1
Du skal finde ud af hvor du vil have domænet liggende - det kan være hos den udbyder du har serveren ved eller gratisdns.dk m.v.

Den eneste betingelse er at de har en godkendt nameserver hos dk-hostmaster - kan du se her http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=210

Så opsætter du domænet til at pege på din server løsning der hvor du placere domænet og venter 12-24 timer og laver en redelegering fra surftown til den nye udbyder. Det kan du gøre her http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=155

Derefter vil du få en mail du skal følge og færdiggøre flytningen af domænet og vupti så virker det hele
Avatar billede getvolume Nybegynder
04. april 2008 - 09:49 #2
Jeg må nok prøve at, få det over på gratisDNS da jeg ikke vil betale 500 kr for at, få min server godkendt.

Vender tilbage i tråden når det er gjort -da jeg har brug for vejledning derfra. Jeg er ikke særligt god til at, forstå deres teknik sprog
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 09:58 #3
Er der heller ikke nogen grund til, men måske din udbyder har en gratis dns service, det har de fleste udbydere af virtelle løsning, hvis de er danske.

http://www.gratisdns.dk/?side=51 - her kan du også finde en vejledning
Avatar billede getvolume Nybegynder
04. april 2008 - 11:40 #4
nej jeg har host hos HostEurope - så det er udenfor DKs grænser
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 11:45 #5
Ja, de har nok ikke godkendte nameserver, men du kan kontrollere det på dk hostmaster website
Avatar billede getvolume Nybegynder
04. april 2008 - 12:19 #6
Ved ikke lige om det er sat rigtigt op - mit ip til serveren skal vel også sættes ind et sted
http://kejseren.dk/muldns.jpg
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 12:25 #7
Du laver en A record og indsætter din IP der - du kan lave en med og uden www.
Avatar billede getvolume Nybegynder
04. april 2008 - 12:39 #8
ok. det har jeg så gjort nu med den ip der høre til min server.
burde jeg så egenligt slette den første jeg lavde (Urlforward)?

Og er det ikke ca 12 timer der går før der sker ændringer - eller jeg kan se domænet nu peger på min hosting?
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 12:40 #9
Jo, den kan du bare fjerne. Ja, det tager op til 24 timer før du kan se det - Men har du flyttet domænet til gratis dns?
Avatar billede getvolume Nybegynder
04. april 2008 - 12:53 #10
Ja, domænet er der. Eller jeg kan da se info og se det har fået nye "gratisdns" ns'er
Så er det flyttet ikke?

Jeg har dog lavet en søgning på dk-hostmaster og der står der så stadig 3 navneservere
"ns1.surf-town.net"...
Men er det ikke fordi de er langsomme? - ellers skal jeg intet foretage mig på min dk-hostmaster konto?
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2008 - 12:59 #11
Har du lavet en http://www.gratisdns.dk/?side=51 og hvis det først er idag så går det nok op til 24 timer før det er ændret, så der bruges GratisDNS i stedet for Surftown
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 13:00 #12
Flytter DK hostmaster ikke domæner 3 gange om dagen nu om dage.. Men du har fået en mail om hvornår DK hostmaster laver deres kørsel. Når den er kørt så burde det virke efter op til 24 timer.
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2008 - 13:02 #13
Du kan se status her: http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=53 (Har aldrig været logget ind og set noget)
Avatar billede getvolume Nybegynder
04. april 2008 - 13:07 #14
okay. jeg kigger tilbage om 24 timer - giver lyd om det har virket. hvis det har så smider jeg points som tak for hjælpen
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 13:11 #15
ihhhh mange tak :D
Avatar billede getvolume Nybegynder
06. april 2008 - 11:15 #16
nope. virkede ikke. Skal jeg gå ind på Dk-hostmaster og redelegere domænet til gratisDNS?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. april 2008 - 11:20 #17
Du skal "redelegere", altså ændre navneserverne hos dk-hostmaster før det virker. Og så vente ...
Avatar billede getvolume Nybegynder
08. april 2008 - 14:51 #18
Yes, det gjorde jobbet. så er jeg klar til at dele ud af mine points
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. april 2008 - 14:54 #19
Ingen point til mig, tak.