Avatar billede meterpunk Nybegynder
03. april 2008 - 22:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få liv i pc.

Hej.

Den anden dag frøs pcén og reagerede ikke på noget, kort efter gik den ud. Da jeg efterfølgende ville starte den, ville den intet. Når der tændes sker der ingen ting, ikke en lyd. Jeg har prøvet clear cmos, både med jumper og udtagning af batteri. skiftet strømforsyning, skiftet ram og prøvet uden grafikkort. Jeg har to næsten helt ens pcér, så fejl søgning efter død del er muligt, men inden jeg begynder at flytte delene frem og tilbage, ville jeg lige høre om om der var noget indlysende jeg havde overset og om i havde nogle gode råd. Styresystem XP Home.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. april 2008 - 22:47 #1
Det lyder desværre som en død CPU.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
03. april 2008 - 23:22 #2
Er der noget specielt som får dig til at sige død cpu og ikke dødt bundkort?
Avatar billede off-line Nybegynder
03. april 2008 - 23:31 #3
Nej du har ret, det kan også være bundkortet. Men det kan jo kun undersøges,
med en anden CPU, Men det ligger man vel ikke inde med privat.
Men resultatet bliver det samme, med mindre din CPU er meget ny. Det bliver en
udskiftning af både bundkort og CPU. Det kan jo ikke betale sig, at købe et nyt
bundkort til en ældre CPU.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
04. april 2008 - 11:22 #4
Som jeg skrev i første indlæg, så har jeg faktisk, både ekstra bundkort og ekstra CPU, jeg ville bare gerne mindske besværet og tidsforbruget og derfor hører om der var noget som indikerede at det var enten bundkort eller CPU, som fejlede. Eller om jeg havde overset en helt tredje mulighed.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. april 2008 - 11:48 #5
Ud fra det du beskriver, kan man ikke vide, om det er bundkortet eller cpu, så
der er ikke andet at gøre, end at forsøge sig frem. Altså på med den anden cpu.
Ud fra alt det du har forsøgt, er der ikke andre muligheder.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
04. april 2008 - 13:31 #6
Okay, jeg siger tak, ville bare sikre mig, at jeg ikke havde stirret mig blind på problemet.
Smid et svar..
Avatar billede off-line Nybegynder
04. april 2008 - 14:26 #7
Tak, men jeg skal ikke have point for så lidt:)
Avatar billede meterpunk Nybegynder
04. april 2008 - 15:36 #8
Jamen så siger jeg tak for hjælpen.