Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
03. april 2008 - 16:55 Der er 21 kommentarer

proleme med lydkort

haej jeg har to lydkort i min computerl....

det er mit lydkort som sidder i mit bundkort.. jeg kan ikke få det installeret så jeg kan skifte mellem de to lydkort jeg har...

hva skal jeg gøre??

på forhåand taak.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2008 - 17:00 #1
Du skal installere dine bundkort drivere... Først chipset driveren og derefter de andre.
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
03. april 2008 - 17:18 #2
okaii vil jeg prøve en gang..
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
03. april 2008 - 18:15 #3
chipset driveren ligger den på min cd som høre til mit bundkort??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2008 - 18:23 #4
Det burde den bestemt gøre ja.
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
03. april 2008 - 18:24 #5
okaii.. hedder driveren bare chipset?? eller kan den godt hede noget andet??

det er asus bundkort p5vd2-mx se
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2008 - 18:36 #6
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
03. april 2008 - 18:56 #7
okai jeg kan ikke finde driveren "chipset" på min cd.. så den downloader jeg fra dit link og installere den først og så audio bag efter.. er det sån jeg sakl gøre??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2008 - 19:03 #8
Jeg ville personligt hente alle drivere på det link... De er alle de nyeste der findes og dermed antageligt de mest tilpassede.

Jep - Først chipset driveren og derefter de øvrige du mener at have brug for.
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
03. april 2008 - 19:18 #9
okaii...
ville takke dig meget og du skal nok få dine point hvis jeg får det til a virke..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2008 - 19:44 #10
Klart det skal virke inden pointgivning. ;)
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
03. april 2008 - 19:56 #11
ja nu har jeg forsøgt alt muligt.. men det virker sku ikk endnu
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2008 - 20:23 #12
Hvilket styresystem har du installeret?
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
03. april 2008 - 20:51 #13
jeg køre med windows xp..

jeg kan godt få installeret realtek audio... men det kommer ikk ned i den linje i højre side a skærmen.. og jeg har ikk installeret det lydkort som sidder i bundkortet så det er stadig kun mine højtallere som virker ikke mit headset..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2008 - 23:08 #14
Hmm... Jeg tror du er ude på et skråplan!

Du kan ikke have to lydkort til at være funktionsdygtige på samme tid - det vil skabe problemer. Du kan godt have begge drivere installeret, men bør kun have ét lydkort aktiveret (indstikskort i Enhedshåndtering og onboard i BIOS) af gangen.

Det dur altså ikke at have skrivebordshøjtalere eller lign. tilsluttet ét lydkort, og dit headset tilsluttet et andet lydkort, på samme tid.

For at få ikonet for lyd vist nede ved uret:
Start > Kontrolpanel > Lyde og Lydenheder > sæt flueben i "Vis ikonet Lydstyrke i proceslinjen" og tryk på "Ok".
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
04. april 2008 - 15:15 #15
jeg har da haft begge lydkort til før hvor jeg kunne sikftet mellem det i bundkortet og det andet.. det skiftet jeg nede i lydenheder der hvos der står afspiling af lyd.. da kunne jeg skiftet melle lydkortende..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. april 2008 - 15:54 #16
Hvis du mener alle de korekte drivere er installeret som de skal og alle stik sidder som de skal, så prøv evt. via Enhedshåndtering at "fjerne" lydkortene. Genstart computeren og lad den selv finde og installere driverne.

Giver det ikke nogen ændring, tror jeg ikke lydkortet virker som det skal.
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
04. april 2008 - 17:26 #17
hmm.. jeg har lige haft taget det lydkort ud som mine højtalere er til og slettet alle drivere.. så installerede jeg driveren til mit lydkort som mit headset sidder til.. men det virkede heller ikk..

det virkede lige inden jeg lavede en fragmentering a min hraddick og har altid haft problemer med a få det til a virker
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. april 2008 - 19:46 #18
Jeg mener ikke du skal fjerne kortet/kortene fysisk, men teknisk via Enhedshåndtering.

Bruger du XP - prøv derefter følgende:
1) Læg din XP cd i drevet og vent på den starter op... Luk den så.
2) Gå i Start > Kør og skriv følgende
SFC /SCANNOW
3) Lad scanningen køre til den er færdig (ca. et kvarter), tag XP cd'en ud og genstart computeren.

Hjalp det?
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
04. april 2008 - 22:03 #19
jeg har fundet en anden løsning ellers taak for hjælpen..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. april 2008 - 00:33 #20
Tillykke! :o)

Jamen så vil vi da gerne lige høre om løsningen her. Det kan jo være den kan hjælpe andre en anden gang. ;o)
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
05. april 2008 - 17:52 #21
det er bare af skifte mellem stikkende vær gang jeg skal bruge de ting.. så det ikk så svært bare mere arbejde :P