Avatar billede sprucemoose Nybegynder
03. april 2008 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

installation af sp2 har disabled muligheden for RDP

Jeg har installeret SP2 på min windows 2003 sbs server. Denne kører exchange, filserver og printserver, men nu er det ikke længere muligt at logge på den via fjernskrivebord/terminalservices?? Jeg har fundet denne supportanvisning fra Microsoft, men virker stadig ikke.
http://support.microsoft.com/kb/936594/en-us

Er som terminalservices er deaktiveret eller lign, men syntes alle services m.m. kører. Stort problem da jeg ikke kan nå serveren hjemmefra :-) Til genstart osv.

Mvh
Sprucemoose
Avatar billede snowball Novice
03. april 2008 - 12:09 #1
Har du tjekket firewall'en? Enten at den er slået fra eller at Remote Desktop er tilføjet som "Exception".

Du kan prøve at gøre som beskrevet i nedenstående link mht. at tjekke om RDP er startet.

http://blogs.technet.com/sbs/archive/2007/06/01/unable-to-rdp-rww-into-the-sbs-server-after-applying-sp2.aspx
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
03. april 2008 - 13:30 #2
Tak for svaret. Ser ud til problemer er som der står i linket. Der bliver ikke "lyttet" på portene til terminalservices.. Jeg har fundet et andet sted hvor de mener man skal fjerne sp2 og installere den igen, men det er jeg heller ikke vild med da det endeligt er lykkedes mig og installere den(der har været fejl på serveren der har gjort det ikke kunne lade sig gøre tidligere)
Avatar billede snowball Novice
03. april 2008 - 14:21 #3
Kan ikke huske om man, som i de gamle NT4 dage, blot kan få lov til at køre installationen igen uden først at fjerne SP'en!?
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
03. april 2008 - 14:50 #4
Ja, det tror jeg ikke man kan men prøver. Kan jo være man får muligheden for at rep., men det har vidst aldrig været en succes hehe..
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
04. april 2008 - 10:58 #5
Lykkedes mig faktisk og geninstallere sp2 igår, så nu spiller den igen :-)

Send svar så får du point..

God weekend.
Avatar billede snowball Novice
04. april 2008 - 11:45 #6
Det var godt.

Også god weekend til dig :)