Avatar billede jespera Nybegynder
02. april 2008 - 19:50 Der er 3 kommentarer

Kan man connecte til MAC OS X fra Windows XP via Remote Desktop

Hej alle,

hvordan kan jeg fjernstyre min mac fra windows? Jeg tænker om det er muligt at bruge remote dekstop i windows xp og så connecte to mac'en?

Takker :-)
Avatar billede egonspock Seniormester
02. april 2008 - 20:22 #1
Du kan finde en VNC-klient og styre dem med den, f. eks. tightVNC: http://www.tightvnc.com/

Man slår skærmdeling til i Systemindstillinger->deling på Mac'ene og så kører det :-)
Avatar billede jespera Nybegynder
02. april 2008 - 20:31 #2
ok fedt - hvis jeg skal connecte til mac ude fra skal jeg så åbne nogle porte?
Avatar billede egonspock Seniormester
03. april 2008 - 00:08 #3
Udefra skal du nok have TCP port 5900 forwarded til den Mac du vil på. Hvis du vil kunne gå til begge kan du evt. skelne mellem den indgående port (udefra) og lede dem videre til den enkelte Mac på port 5900.