Avatar billede skumle Nybegynder
02. april 2008 - 16:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forskel på MS sql og MS sql express

Hej

Hvordan får jeg oplyst hvilken MS sql installation der er installeret på en server.
Om det er MS sql eller en MS sql express, når jeg connecter til en DB Server, og jeg på forhånd ikke ved hvilken en af de 2 løsninger der er installeret på serveren.

Jeg har adgang til DB serveren med enterprise manager, den fulde udgave. Endvidere har jeg remote desktop adgang til serveren

/Bjarne
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2008 - 17:04 #1
Hvis siger:

SELECT @@VERSION

?
Avatar billede kalp Novice
02. april 2008 - 17:28 #2
eller hvis du ikke kan en skid på databasen.. så er det express.
F.eks hvis du ikke kan eksportere data.
Avatar billede 2c Nybegynder
04. april 2008 - 11:04 #3
Med MS Manegement Studio kan du højreklikke på databasen og vælge properties. Under product står så hvilken version det er.
Avatar billede skumle Nybegynder
04. april 2008 - 12:14 #4
Hej Arne_v
Det virker bare, vil du poste et svar så du kan få dine point?
/Bjarne
Avatar billede arne_v Ekspert
04. april 2008 - 14:52 #5
svar