Avatar billede killercop Nybegynder
31. marts 2008 - 17:31 Der er 4 kommentarer

MySQL Vil Ikke Oprette Min Database.

Hej.

Jeg er ved at lege med MySQL og er allerede stødt på et problem, typisk mit liv.

Den vil ikke lade mig oprette den her database lige meget hvad. Har selvfølgelig skrevet mit rigtige brugernavn og kodeord.

Hver gang jeg går ind på min side viser den bare fejl, "Acces denied for user **** bla bla to database 'my_db'.

Hvad kan der være galt?!

Kodning:

[QUOTE]<HTML>

<HEAD>

<?php
$con = mysql_connect("localhost","*****","*****");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

if (mysql_query("CREATE DATABASE my_db",$con))
  {
  echo "Database created";
  }
else
  {
  echo "Error creating database: " . mysql_error();
  }

mysql_close($con);
?>

</HEAD>

<BODY>

<P>Mææ!!!</P>

</BODY>

</HTML>
[/QUOTE]

Håber nogen vil hjælpe mig...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. marts 2008 - 18:46 #1
På din egen maskine, din egen mysql-server? Du skal nok bruge mysql root-brugeren for at oprette din database.

På webhotel? Databaser oprettes typisk af webhotellet, eller via et kontrolpanel.
Avatar billede killercop Nybegynder
31. marts 2008 - 18:53 #2
Har min hjemmeside og MySQL på www.one.com's webhotel... Har adgang til et kontrolpanel men kan ikke redigere database i den. Kan godt komme til at lave en i phpMyAdmin, ved bare ikke hvordan. :P
Avatar billede yHec Novice
31. marts 2008 - 19:16 #3
Din database ER oprettet, du kan oprette alle de tabeller du ønsker.

Jeg er selv kunde hos one.com

læs her: https://www.one.com/da/support/faq/hvilke-data-skal-jeg-bruge-for-at-skabe-forbindelse-til-databasen

I phpmyadmin, skal du vælge "Opret ny tabel"

Det er ret nemt ;-)

/y
Avatar billede killercop Nybegynder
31. marts 2008 - 19:22 #4
Lool, så er det nok derfor det ikke virker... Jeg prøver det lige igennem om lidt. Tak for svarene indtil videre, hvis det virker vanker der points.. ;)