Avatar billede mascote Nybegynder
31. marts 2008 - 15:27 Der er 5 kommentarer

Trådløst netværk.

Hej eksperter. jeg har formateret min pc, og nu kan jeg ikke få mit netværk til at virke. Det virker fint med min bærbar, men kan ikk få det til at virke på min stationær. Jeg har en router D-link, håber i kan hjælpe.

Tak på forhånd.

M.v.h
Mascote
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2008 - 16:59 #1
Sikke en beskrivelse...
"Det virker ikke, hjælp!"

Hvad fejl får du?
Hvad har du selv prøvet?
m.m.
Avatar billede mascote Nybegynder
31. marts 2008 - 19:48 #2
jeg har prøvt at oprette et nyt netværk altså har prøvet en del kan man ikk geninstaller det på en måde eller noget hvilke muligheder har man til at installer det på ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2008 - 20:22 #3
Kan du ikke komme på nettet, eller kan det være driver du mangler til netkort?
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. marts 2008 - 22:53 #4
Hvis du har kørt krypteret inden formateringen, og du ikke har sat den nye installation op til samme kryptering på samme passsword, så kommer du kun med meget besvær frem til status  som før formateringen, men vi kan da prøve.

Det vil hjælpe meget, hvis du kan koble den nyformateret op til routeren kablet, så kan du dette ?

Er det ikke muligt, fordi du kun har trådløst netværkskort, og det fornemmer jeg, så tager vi den derfra, men du skal vide at går der noget forkert, skal du starte forfra med proceduren, så det kunne tænkes, at du bliver helt god til det inden den er oppe at køre igen.

Kan du kun anvende trådløst forbindelse, så resetter du din router. Efter en reset er den i factory defaults, og det er uden kryptering. Der er en lille knap på bagsiden hvor alle lan stikkene er, den trykker du ind i 10 - 15 sekunder, så er den resat.
Hvilken router er det forøvrigt, ud over d-link ?

Når routeren er resat, så fjerner du strømmen fra den i 10 - 15 sekunder, blot for at få den til at genstarte. Så er udgangspunktet kendt.

Når routeren får strøm, så går der ca. 30 sekunder før den er genstartet, og efter denne tid, kan du prøve om du kan komme på. Kan den det, er du glad, og vi skal blot have sat sikkerhed/kryptering op for dig.
Kan du ikke det, kan du på den nyformateret maskine gå i Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter. Den skriver nu en hel del om dit netværk, og det interessante er hvilken IP adresse din maskine har fået. Find den på siden. Det er også interessant hvilken IP standart gateway har. Find den på siden.
Du skriver begge her, så jeg kan se dem, og så tager vi den derfra.
Avatar billede mascote Nybegynder
06. april 2008 - 19:53 #5
i må undskylde jeg ikke har været aktiv men jeg har ordnet det ringede til min internet udbyder og snakket igennem om det men det jeg ville lave nu er en dokument med alle de problemer der kan opstå med trådløst internet/router og finde svarene til dem kan i hjælpe lidt omkring det ?