Avatar billede jesper_b Nybegynder
31. marts 2008 - 12:34 Der er 17 kommentarer

Installation af Windows Vista Home Premium på anden pc

Hejsa

Jeg har en licens til Windows Vista Home Premium. Jeg vil gerne installere den på en ny pc, og dernæst slette den gamle pc-installation.

Når jeg har installeret den nye maskine og vil registrere denne får jeg en besked om at den allerede er registreret på en anden maskine. Det er jo også rigtig nok, men den anden maskine eksisterer jo ikke mere.

Ved nogen, hvad jeg skal gøre for at få gennemført dette?

Vh. Jesper
Avatar billede peet-49 Novice
31. marts 2008 - 12:40 #1
Ring til microsoft tlf. 80701315
Avatar billede j3ppah Novice
31. marts 2008 - 14:01 #2
ja du skal ringe til microsoft.
Avatar billede smitten1 Nybegynder
31. marts 2008 - 14:05 #3
OEM?
Avatar billede j3ppah Novice
31. marts 2008 - 14:10 #4
Selvom det er OEM har han ret til at release den 2 eller 3 gange... kan ikke huske hvor mange...
Avatar billede j3ppah Novice
31. marts 2008 - 14:11 #5
og hvis de siger du ikke har det, siger du bare du har skiftet netkort. og skal have geninstalleret... mener da det er MAC den binder på er det ikke ?
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
31. marts 2008 - 14:20 #6
Du siger til dem ved Microsoft, at du har fået lavet en garanti reperation hvor der er blevet skiftet noget hardware, så skal de nemlig give dig en ny aktiverings nøgle :-)
Avatar billede smitten1 Nybegynder
31. marts 2008 - 14:20 #7
Man plejer nu ikke at måtte overføre en OEM version til en anden computer. I dette tilfælde vil et andet bundkort være en ny computer
Avatar billede j3ppah Novice
31. marts 2008 - 14:33 #8
smitten1, rigtigt nok, men du har ret til at installere den på samme computer, også selvom du skifter bundkort... derfor du bare skal sige du har fået skiftet hardware eller lignende...
Avatar billede smitten1 Nybegynder
31. marts 2008 - 14:37 #9
Du har ikke "ret" til det. Men du vil sikkert få lov.

Og bare sige man har fået skiftet et defekt bundkort, det er jo så noget helt andet vi er ovre i.
Avatar billede jesper_b Nybegynder
31. marts 2008 - 14:37 #10
Ok, takker. Jeg kontakter MS.
Avatar billede j3ppah Novice
31. marts 2008 - 14:57 #11
husk at sig hvem der skal smide svar osv.
Avatar billede starknight_is Nybegynder
05. april 2008 - 03:16 #12
øhh.. Jeg lader som jeg ikke har læst 95% af indslaget her.
Jeg arbejder for MS Support, og jeg kan til jeres info oplyse jeres verden ved at gøre jer opmærksom på at det bestemt ikke kun er MAC adresser og andre småting som gør at man skal aktivere via telefon service.
Vi KAN rent faktisk se på folks ID hvor meget hardware der er skiftet, det er så rigtigt nok at nogle af folkene i aktiveringsafdelingen ser gennem fingrene med det meste af det af ren og skær medlidenhed, men forvent ikke at når jeres hardware ID er ændret 100% at i så automatisk får jeres oem windows aktiveret uden videre..

Dette forbliver kun en kommentar og ikke et svar.
ønsker i det bekræftet er i meget mere end velkomne til at ringe til os på 44 89 01 11 :P
Avatar billede starknight_is Nybegynder
05. april 2008 - 03:17 #13
P.S. tlf 80701315 er vores aktiveringsafdeling i tilfælde af i undrer jer over numrene ikke passer overens
Avatar billede j3ppah Novice
07. april 2008 - 09:10 #14
starknight is. lad være med at sige i virkeligt sidder og checker hver enekelt  på disse ting :P
Avatar billede peet-49 Novice
07. juli 2008 - 07:49 #15
Ledt feedback?
Avatar billede j3ppah Novice
07. juli 2008 - 08:15 #16
ja.. se og få lukket spørgsmålet, hvis du fik svar på hvad du skulle
Avatar billede peet-49 Novice
14. september 2008 - 09:56 #17
??