Avatar billede ts_dg Nybegynder
31. marts 2008 - 12:32 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

SEO: Populære tillægsord til en webshop

Hej allesammen!

Er der nogen der kender en "hitliste" over populære google søgeord, som viser hvilke "tillægsord" der interessant for en webshop. Med tillægsord tænker jeg f.eks. på "billig", "salg af" osv.
F.eks. hvis man sælger juletræer, om man så bør optimere sin side med "billig juletræ", "salg af juletræer" osv.

Ser frem til at høre, om der er nogen der kender noget til dette.
På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. marts 2008 - 13:11 #1
http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering/søgemaskineoptimeringsøgeord.htm

Ovenstående artikle vil kunne give dig et antal værktøjer der kan sige noget om tillægsprd og andre søgeord samt kombinationer af disse
Avatar billede wied Nybegynder
31. marts 2008 - 13:30 #2
Faldt lige over denne hér: http://our-site.dk/sa.php/1084118-jule+tr%C6.htm som viser at  der bliver søgt på "juletræ" gennemsnitligt 9 gange om måneden (året rundt)

Siden hævder at kunne vise søgeord indtastet til søgemaskiner??? Hmm..Kan man det? Hvor mon de får den slags oplysninger fra?
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. marts 2008 - 14:28 #3
Jeg vil tro at deres sa.php henter oplysningerne fra nogle af de tjenester du kan læse om i min artikel. Det er der ikke så meget fikumdik i
Avatar billede wied Nybegynder
31. marts 2008 - 14:44 #4
Hvor er det GODT at blive klogere ;-) Tak
Avatar billede madx Nybegynder
31. marts 2008 - 17:09 #5
Brug værktøjer som
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
http://www.google.com/trends

Google favner mere end 80% af alle danske søgninger, der er det rigeligt at kigge her!

Hvad du end finder, så skriv brugerorienteret f.eks.
Billige juletræer til discount-priser

Almen brugertrend er at flere bruger flere ord, så det er i kombinationerne du også skal være stærkt

Det kan være det jeg skriver er i ovennævnte artikel, men det er jo her dialogen skal være såvidt jeg forstår Ekspertens setup ;-)