Avatar billede clematis Nybegynder
30. marts 2008 - 20:14 Der er 27 kommentarer

Windows vista systemfejl

For 7 uger siden købte jeg en Acer Extensa 4220 notebook. Efter at de forudinstallerede programmer blev aktiveret, opstod der en windows systemfejl: C:\window\system 32\dfrgui.exe (-1073741502).
Hvorefter windows gik ned. Jeg har prøvet at klikke på alt+F10 og F2. Indsat en recovery boot disc. Windows starter op og derefter bliver skærmen grå. Jeg kan ikke komme ind i bios. Batteriopladeren lyser og statusindikatoren blinker. Acer support ved ikke, hvori fejlen består og dækker ikke softwarefejl. Hvis de skal se på den koster det Euro 50 og jeg får den måske tilbage "urepareret". Jeg behøver desperat hjælp!!
30. marts 2008 - 20:38 #1
Omtalte fil -> dfrgui.exe ->
http://spywarefiles.prevx.com/RRIACB553043/DFRGUI.EXE.html

"DEFINITION OF: DFRGUI.EXE
Safety Rating: Known Malware, do not run
Malware Family: Part of Malware group - Trojan-Downloader Win32 Agent am
Malware Form: TROJAN" ...

Så du har åbenbart fået virus-snavs på den med det samme !!!!
30. marts 2008 - 20:38 #2
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.dk/
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2008 - 20:46 #3
Efter tyveri af mine 2 bærbare for ca. 4 uger siden købte jeg også en Acer Extensa efter 5 dage gik hardisken sig en tur så hvis "crap" kan gradbøjes så er her en oplagt grund.
Kan du boote på en CD???
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. marts 2008 - 21:53 #4
øhhh, undskyld mig lige en gang, karise_larry, men tager jeg fejl hvis jeg påstår at dfrgui.exe er disk defragmentering. det kan man vel egentligt ikke kalde for "snavs" eller......
30. marts 2008 - 22:08 #5
<cool_m_f>: Det har du nok ret i ->
http://www.greatis.com/vista/Utilities/d/dfrgui.exe.htm

<clematis>: Hvor/hvordan har du købt omtalte spand ?
Avatar billede clematis Nybegynder
02. april 2008 - 09:17 #6
Jeg kan ikke boote med en CD. Den er købt via nettet hos Computersalg.dk. - Windows oplyste, at der ikke var installeret et defragmenteringsprogram, hvorefter der opstod en filsystemfejl fra et defr. program - og windows gik ned. Mærkeligt!? Kan der være tale om en hardware fejl? I så fald, skal den da sendes tilbage til Computersalg? Den er faktureret 04.02.08. Desværre vil Acer ikke påtage sig noget ansvar. I appreciate any help!!
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 09:21 #7
Er du sikker på at den ikke kan boote via CD? -> start computeren og tast F2 så du kommer i BIOS herefter skal du "ENABLE" bootmuligheder (F12) husk at gemme -> genstart og tast F12 og nu kan du vælge cd-drev
Avatar billede clematis Nybegynder
02. april 2008 - 10:39 #8
Jeg har gentagne gange startet computeren og trykket på F2. Windows starter op og går derefter i stå. (Jeg trykker gentagne gange på F2, lige så snart der er sat en opstartscd'er i)
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 10:47 #9
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener, fremgangsmåden er -> sæt din cd i drevet -> sluk computeren -> tænd computeren og begynd straks at trykke F2 gentagne gange hurtigt efter hindanden, kommer du så ikke ind i BIOS??
Avatar billede clematis Nybegynder
02. april 2008 - 12:03 #10
Nej, jeg kan ikke komme ind i bios, selv om jeg har brugt denne fremgangsmåde et par gange. Sendte du din bærbare til Acer eller til den forhandler, hvor du købte den, da harddisken gik i stykker?
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 13:33 #11
Det lyder da helt forrykt at du ikke kan komme i BIOS. Da min gik i stykker forespurgte jeg først ved Acer som afviste med den begrundelse at det var forhandlerens problem og da jeg kontaktede forhandleren blev der svaret, at det var Acers problem.
Herefter havde jeg fået nok og computeren blev returneret indenfor de 2 ugers fortrydelsesret man har ved køb via internettet
Avatar billede clematis Nybegynder
02. april 2008 - 14:39 #12
Shit!! Jeg burde have gjort det samme. Men jeg troede ikke, man kunne sende den tilbage efter at have åbnet den. Acer har tilbudt at lade UPS komme og hente den, men fralægger sig samtidig al ansvar. Jeg ved ikke, om det kan betale sig at henvende sig til Forbrugerklagenævnet. Så vidt jeg ved er der i købeloven en §76 man som forbruger skulle være beskyttet af. - Jeg skulle have holdt mig til HP's produkter, desuden får man der en kvalificeret support, i modsætning til Acer.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
02. april 2008 - 18:22 #13
her er en lille ting du kan prøve, om det virker afhænger af hvordan bios er sat op

hold en tast nede (et af bogstaverne) og tænd så maskinen, slip ikke knappen før der sker en af to ting:
1. (og det er den vi er ude efter) der kommer en fejlmeddelelse hvor du kan trykke F1 for fortsæt eller  F2 for setup

2. den starter windows
Avatar billede clematis Nybegynder
03. april 2008 - 08:48 #14
Tak for rådet! - Desværre kom der ingen reaktion fra computeren. Kan harddisken muligvis være beskadiget?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2008 - 08:57 #15
Prøv at downloade og brænde KNOPPIX - boot op på KNOPPIX og se så om du kan arbejde normalt fra den CD, hvis det er tilfældet er det et Softwareproblem - vedr. link mv. til KNOPPIX se http://www.eksperten.dk/spm/826164
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. april 2008 - 17:29 #16
harddisken kan sagtens være beskadiget, men derfor skal du jo stadigvæk kunne boote på en cd.

normalt kan man vælge en bootmenu ved at trykke på F12 når du har tændt maskinen (tryk gentagne gange og det skal være lige når der kommer billede på skærmen)
Avatar billede clematis Nybegynder
03. april 2008 - 19:47 #17
Jeg har downloaded og brændt Knoppix. Hentet et IsoBuster program på nettet for at åbne filen. Jeg brugte HP's cd-brænder på computeren. Om den fungerer korrekt til et iso-program, ved jeg ikke. Det virker uhyre kompliceret.
Jeg har også prøvet at boote på cd'en samtidig med at trykke på F12. Windows vil ingenting efter den er startet og lyset til harddisken blafrer og lyser svagt. Det er noget værre bras!! TAK FOR HJÆLPEN!! - Nu skal der et mirakel til!
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. april 2008 - 20:07 #18
du skal da ikke bruge isobuster til noget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en iso fil er en færdig cd. der er intet kompliceret i det
1. hent iso
2. dbltklik på filen og den åbner i dit brænderprogram
3. sæt en skive i og den brænder

hvis du mangler et brænderprogram så kan jeg anbefale CDBurnerXP. det er gratis og det virker
kan hentes her:  http://cdburnerxp.se

angående F12. så vidt jeg kan se, så trykker du alt for sent. når harddisk lampen blinker er den jo allerede i gang med at læse på hd

når du tænder maskinen kommer der så ikke et billede frem hvor der f.eks står acer? (det er der kun nogle få sekunder)
det er der du skal trykke på F12. når først den skifter til sort skærm, så er det for sent
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2008 - 20:16 #19
Hvor bor du henne i verden "clematis"
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2008 - 20:26 #20
Jeg fornemmer at "clematis" ikke er IT-haj, derfor en korrektion til "cool_m_f`s" udmærkede forklaring
Se hvordan du brænder et bootimage på www.helgec.dk/livecd.html -> sæt den færdige cd i DVD drevet på din syge computer -> genstart computeren -> tast F2 gentagne gange straks efter boot -> i BIOS vælger du fanebladet "Main" -> enable F12 Boot Menu -> Esc  -> Exit -> Yes -> OK -> nu genstarter computeren -> tast F12 gentagne gange straks efter boot -> i boot menuen vælger du DVD drev -> enter og nu starter computeren med KNOPPIX
Avatar billede clematis Nybegynder
03. april 2008 - 21:46 #21
Jeg bor 8270 Højbjerg. - Nej, jeg er ikke nogen "nørd" til it, desværre. Det første jeg hentede var Helgec.dk/livecd. Nu har jeg også hentet cdburner.xp og har tænkt mig at gentage forsøget, hvis jeg kan finde ud af det! Windows vil kun starte, når strømmen fra batteriet er brugt op og billedet viser sig kun et øjeblik. Windows Defender på denne pc har fjernet noget af cdburner, den åbenbart fandt mistænkelig,men jeg vil lige prøve igen en sidste gang.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2008 - 11:19 #22
Lidt respons fra spørger??
Avatar billede clematis Nybegynder
27. april 2008 - 16:22 #23
Hej igen! Jeg har brændt Knoppix med CDburnerXP. Bootet, tastet F2, men kan ikke komme ind i BIOS. Harddisken går i stå og skærmen bliver grå.
Kan  det skyldes, at både harddisken og filerne er ødelagte? Livecd fra Helgec.dk som jeg hentede, forstår jeg ikke et pluk af, men jeg er heller ikke matematisk student, kun sproglig. Det er simpelthen for teknisk til at min hjerne kan fatte det. Er der et sidste bud, for jeg skal jo af med mine point? Ellers må jeg kontakte Acer, så de kan hente notebooken.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. april 2008 - 16:43 #24
clematis, lad os lige slå noget fast
1. du tænder maskinen
2. bios starter
3. når bios er færdig begynder den at boote

for at komme ind i bios skal du trykke på F2 (eller er det del) INDEN du når til punkt tre

men med skiven i drevet burde du også kunne trykke på F12 og få en BOOT MENU frem (Du skal trykke INDEN den når til punkt tre)

at du ikke kan kome ind i bios har intet med din harddisk at gøre.
Avatar billede clematis Nybegynder
28. april 2008 - 06:58 #25
Så snart jeg tænder maskinen kommer der et acer billede og jeg har både prøvet at trykke F2 og F12, men skærmen bliver grå efter billedet windows fortsætter.....? Jeg kender godt BIOS. Da harddisken på min HP gik i stykker, satte jeg en anden og større harddisk i og måtte ind i BIOS for at ændre nogen ting.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
28. april 2008 - 10:31 #26
ok, så prøv lige dette her istedet for, det kan nogen gange hjælpe med at komme ind i bios

når du tænder maskinen skal du holde en tast nede, du må ikke slippe den før bios siger noget i retning af 'keyboard stuck, press F1 to continue or F2 to enter setup'

ovenstående virker kun hvis bios er sat til at stoppe ved alle fejl
Avatar billede clematis Nybegynder
29. april 2008 - 14:39 #27
Jeg har allerede prøvet at holde en tast (et bogstav) nede, så snart jeg startede maskinen. Der kom efterfølgende nogle bip lyde. Det var alt.....?