Avatar billede drhjemmegjort Nybegynder
29. marts 2008 - 20:57 Der er 2 kommentarer

Valg af optik og flash (det er da en jungle!)

jeg har et canon 400d som jeg bruger til at tage billeder af mennesker. både i ringe lys (inde) og i fuld dagslys. jeg tager mest billeder af et eller få mennesker i portræt eller total. jeg har ikke tænkt mig at eje mere end ét objektiv.

jeg er ude på at få et godt råd til hvilket objektiv og hvilken flash jeg bør anskaffe mig.

jeg vil selvfølgelig helst undgå at betale en formue ;)
Avatar billede sherlock Nybegynder
29. marts 2008 - 22:01 #1
Flash = 580exII

Optik. Optimalt 85mm 1.2, men den er en mindre formue værd.
Så en 50mm 1.4 er ganske fin til portrætter.
Der er lige kommet en 50mm 1.2 med L-optik. Den er også en del dyrere.
Avatar billede daphne Novice
31. januar 2010 - 09:59 #2
Sigma har et bredt udvalg af optikker, der kører til Canon's spejl-refleks-serie, som virker udmærket, og som ikke koster en formue.

Du kan også være heldig at finde nogen af dem brugt på nettet, enten via dba.dk eller via divers foto-forums 'køb/salg'.

Til Canon kan jeg anbefale Canon's egen 430EX eksterne flash, den koster lidt, men kan også købes brugt.

Når man køber brugt (specielt optikker), så sørg for at se på selve linsen, om der er ridser. Tag også dit eget kamera med, og sørg for forinden at aftale, at du får mulighed for at afprøve linsen og evt. flash'en.

Mvh.
Gitte Daphne