Avatar billede thor1024 Nybegynder
18. juni 2001 - 15:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

NTBackup + Netværks Drev + Batch-filer + schedule-service

Jeg har problemer med at lave backup (med NTBackUp.exe) af et netværks drev (befinder sig på et Win95 system (ikke logget ind til domain\'et)). Serveren der skal lave backup\'en er en WindowsNT4 Server (Primary Domain Ctrl.\'er). Det jeg vil er at lave en backup vha. af en batch-script som startes af scheduler-service\'en. Men uanset hvad jeg gør får jeg i log-filen: \"No File Where Selected for Backup.\"
Avatar billede happyface Nybegynder
21. juni 2001 - 19:01 #1
Hvordan ser dit script ud som du på nuværende tidspunkt har!?

Jeg ville lave scriptet således:

at 01:00 /every:Sat /interactive ntbackup backup C:\\ D:\\

Scriptet fortæller, at den skal udføre backup af de anførte drev hver lørdag kl. 0100 og køre interaktivt (dvs. at det vises på skærmen). Hvis du er i tvivl, så kig på: Help->Contents->Index og søg efter \"batch files\".

Ps.: det kræver jo, at din server kan se det aktuelle drev og at du der igennem udvælger drev, mapper eller filer til backup.
Avatar billede thor1024 Nybegynder
22. juni 2001 - 09:39 #2
Min Schedule virker fint - Den har jeg ingen problemer med! Backup af HDD\'en på den lokale computer kører også fint - det er bare backup\'en af netværks drevet der ikke virker.

Det ser ud som følgende
[BackUp.bat]
*******************************************
NET USE X: \\\\PCNO1\\BackUpofC PassWord

C:\\WinNT\\System32\\NTBackUp.exe BackUp C:\\,D:\\,E:\\,F:\\,G:\\,H:\\,I:\\,J:\\,K:\\,L:\\,M:\\,Q:\\PCNO1,X:\\Win95, /V /D \"backup of File-server\" /B /HC:on /t copy /L \"C:\\BackUp\\BackUp.log\" /E /tape:0

C:\\WinNT\\System32\\NTBackUp.exe BackUp X: /A /V /D \"BackUp of PCNo1\" /HC:on /t copy /L \"C:\\BackUp\\PCNo1.log\" /E /tape:0

NET USE X: /Delete

***********************************

I log-filen for X:\\-drevet (Netværks drevet)står der kun følgende, uanset hvilke ændringer jeg har prøvet:
\"No files where selected for backup.\"
PS: netværks drevet bliver mounted, og det ligger på en Win95 maskine så der er igen file-permissions der lave lort.
Avatar billede asbjorna Nybegynder
09. juli 2001 - 19:10 #3
Jeg har gjort noe liknende for mange år siden.

Du må starte NT schedule-tjenesten med en konto som har tilgang til nettverket. Standard starter tjenesten med SYSTEM som KUN kan aksessere lokale ressurser. Gå i kontrollpanel-services velg SCHEDULE-startup og velg en konto med rettigheter til å nå den aktuelle disk.

Jeg husker ikke, men tror jeg la opp til net use i batchfila jeg lagde. Eks:
net use r: \\\\maskin\\share /u:bruker passord
backup .......
net user r: /d
-----
bruker må være den samme som schedule-tjenesten bruker, fordi NT ikke kan ha to sessjoner med forskjellig iden mot samme maskin. Hvis det er en domenebruker blir det /u:domene\\bruker passord
Lykke til!
Avatar billede thor1024 Nybegynder
10. juli 2001 - 15:41 #4
Jeg fand ud af det inden - det med at scheduler servicen skal være logget med de rigtige rettighedder. Men ellers tak for hjælpen!