Avatar billede lasserasch Juniormester
29. marts 2008 - 18:06 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Mærkelig exception i datagridview

Hejsa.

Jeg er stødt på en lidt mærkelig fejl i mit program.
For at illustrere, vil jeg lige sætte et hurtigt senario op, som genererer fejlen :

1. Opret en ny windows Application i VS.

2. Tilføj et datagridview til formen.

3. Lav 2 kolloner i griddet, hvor kollone 1 er readonly og kollone 2 er helt normal.

4. Tilføj et event i til koden ala det her : dataGridView1.CellEndEdit += new DataGridViewCellEventHandler(dataGridView1_CellEndEdit);

5. Tilføj "dataGridView1.Rows.Clear();" til event metoden.

Kør programmet, og klik edit på kollone 2.
Hvis taster noget og klikker ENTER, så virker alt fint.

Men (og her kommer min underlige fejl), hvis man taster noget, og i stedet for at klikke enter, så klikker med musen på kollone 1, så kommer denne exception frem :

"Handlingen er ugyldig, fordi den medfører et tilbagevendende kald af funktionen SetCurrentCellAddressCore."

Nogen der har en forklaring på det?

/Lasse
Avatar billede happycow Nybegynder
30. marts 2008 - 16:35 #1
Avatar billede lasserasch Juniormester
31. marts 2008 - 00:19 #2
Jo det er jo lidt derhenaf... Jeg kan også godt få det til at fungere, det er slet ikke det, for jeg laver bare et try/catch som fanger den exception og ignorerer den...

Men jeg synes ikke det er nogen pæn løsning, og generelt vil jeg hellere finde ud af hvorfor et exception opstår og fjerne grunden til det, i stedet for at lave et work around og ignorere problemet...

/Lasse
Avatar billede happycow Nybegynder
31. marts 2008 - 00:59 #3