Avatar billede guldbrand Nybegynder
29. marts 2008 - 15:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

USB-drev og deling.

Hej alle....

Jeg har nogle USB-discs tilsluttet min PC, og de er alle delt på netværket.
Nu er jeg så begyndt at få lidt udfordringer med dette;
Ved op start eller reboot, så er windows (Vista) begyndt at smide et par
diskene, og så må jeg tænde / slukke diskene og så finder Windows dem igen.
Endvidere, så er der et par af diskene, ikke de samme som ovennævnte, som
mister delingen, når PC'en har været slukket/rebootet.

Jeg har kørt Vista en måneds tid nu, og ovennævnte er forst begyndt for et
par dage siden, og jeg oplevede det aldrig da jeg kørte XP.
Jeg har sat en ny USB-hub på (alle diskene sidder til én USB-hus), men det
har ikke hjulpet.

Har nogen de vise sten til disse fejl ?

Takker og go' lørdag.

/guldbrand
Avatar billede matcho Nybegynder
29. marts 2008 - 20:22 #1
Har du prøvet og tildele dem et drevbogstav længere fremme i alfabetet så de ikke skal kæmpe om dem i opstart.
Avatar billede guldbrand Nybegynder
29. marts 2008 - 20:59 #2
De staretr allerede fremme ved I, så jeg mener ikke umiddelbart det skulel være det ?!
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2008 - 08:46 #3
ok usb hub og hvad så hvis den ikke får strøm nok.

bare en anelse
Avatar billede guldbrand Nybegynder
30. marts 2008 - 11:02 #4
Som sagt har jeg, jeg skiftet den, før var det én der ikke havde sin egen PSU, men den der er på nu, er en D-Link, men egen PSU. Og det gør ingen forskel.
Avatar billede guldbrand Nybegynder
13. april 2008 - 11:50 #5
Hej igen...

Nu har jeg så prøvet at dele nogle mapper på de to omtalte disc's istedet for hele drevet, men på de mapper mistes share også efter genstart af PC ???
Det er dælmer da skummelt, hva'.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 08:00 #6
det er vel ikke noget med dine rettigheder at gøre. det er et gæt.
det ser jo ikke ud til at der er nogen eller dig der har løsningen.

slå UAC fra.

step 1

http://www.vistaguide.dk/tweaks/tweaks/browse/3/article/5/slaa-brugerko.html

step 2

http://www.vistaguide.dk/tips/tips/browse/4/article/6/slaa-super-ad.html

m.v.h
Avatar billede guldbrand Nybegynder
14. april 2008 - 17:31 #7
Hey...

Så nu er begge ting kørt, så må vi se hvordan det så opfører sig...
Takker - og vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 18:29 #8
ok
Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. april 2008 - 17:49 #9
Så nu er det prøvet - men det afhjælp desværre heller ikke problemet :-(
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2008 - 07:30 #10
ok så er den teori da afprøvet
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2008 - 07:36 #11
prøv at give dem et nyt drevbogstav via kontrolpanel-administration-computeradministration-diskhåndtering.

det kunne jo være det var et af drevene der ligger på et bogstav som vista ikke vil godkende.

der er jo også den indbyggede spy vogter fra microsoft Windows Defender. det er vel ikke den der er sjov på din bekostning. i en tidligere version lavede den ged på min daværende installation af vista ultimate.

m.v.h
Avatar billede guldbrand Nybegynder
16. april 2008 - 20:21 #12
Det spøjse er, at da jeg startede maskinen op her til aften, så var alle share som de skulle ?!
Fandmer underligt...
Og nu er SP1 til Vista jo kommet ud idag, så vil jeg smide den på imorgen, og se om det gør forskellen....
Avatar billede guldbrand Nybegynder
30. maj 2008 - 19:51 #13
Ja, det driller desværre stadigvæk :-(
Avatar billede guldbrand Nybegynder
05. juni 2008 - 16:57 #14
Nå, jeg lukker denne, nu laver jeg en server, hvor jeg deler fra istedet, tak for indsatsen.