Avatar billede civil05 Nybegynder
29. marts 2008 - 14:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

transponering af rapportopsætning

Hej Eksperter,

sidder med en rapport, hvor jeg ønsker at transponere opsætningen således at mine rækker bliver til søjler og omvendt. vil gerne have at de enkelte poster står i en tabel opsætning.

udgangspunkt:

sidehoved

post1:    4000  1  2  3  4  5
post2:    5000  2  3  4  4  2

sidefod

ønsket opsætning:

sidehoved
post1: Post2:
4000  5000
1      2
2      3
3      4
4      4
5      2

sidefod

kan ovenstående lade sig gøre, og evt. hvordan?

på forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2008 - 15:15 #1
På den måde ønsker du data både lodret og vandret. Det kan du gøre ved at lave en krydstabuleringsforespørgsel (Crosstab) og ud fra denne lave din rapport. Der liggen en udmærket guide i databasevinduet > Forespørgsler > Ny.
Avatar billede civil05 Nybegynder
29. marts 2008 - 15:30 #2
Godt tip, men synes ikke jeg kan vælge at have mere end 3 forskellige rækker ned af, og jeg har over 20 feltnavne som jeg gerne vil have til at være ned af... ved du hvad der er at gøre?
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
30. marts 2008 - 19:23 #3
Et lille tillæg til denne. Når man nu gerne vil sætte det op sådan, skal man vel skrive alle overskrifterne til felterne, eller kan man få rapporten til at køre en detaljesetion både vandret og lodret?
Avatar billede civil05 Nybegynder
31. marts 2008 - 14:37 #4
Det er nøjagtigt det svar jeg også søger, hvis man nu kunne lave detajlsektionen vandret vil det løse mit problem...
Avatar billede mugs Novice
31. marts 2008 - 14:43 #5
Selve detaljesektionen kan ikke gøres lodret, men hver enkelt felt kan i fanen andre sættes til vertical.
Avatar billede civil05 Nybegynder
31. marts 2008 - 14:54 #6
må nok sande at det ikke kan lade sig gøre at få den opsætning jeg ønsker....
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
31. marts 2008 - 16:22 #7
Det er bare når man nu laver en krydstabulering, kan det så passe at man SKAL have eks. 5 felter i detaljesektionen. Dette er jo ikke statisk, men kan variere...
Avatar billede civil05 Nybegynder
02. april 2008 - 09:16 #8
Hej Mugs, har lavet alle faner lodrette i rapporten, en meget tidskrævende løsning rent opsætningsmæssigt, men det lykkes at blive som det skulle. takker for den hurtige respons....
Avatar billede mugs Novice
02. april 2008 - 09:35 #9
Selv tak - Og tak for point. Alt med EDB er ret så tidskrævende, men når bare der kommer noget brugbart til sidst er det som regel tiden værd.