Avatar billede chemical Nybegynder
18. juni 2001 - 15:23 Der er 6 kommentarer

bedst ydelse i Quake 3 Arena

jeg ved ikke helt om det her spørgsmål er i den rigtige kategori ....men prøver sq alligevel!

computer: amd-k6 450 mhz. 64 ram. voodoo2 grafikkort.

hvordan får jeg den bedste ydelse med det ???

jeg vil gerne have så\'n min fps kommer over de 50 ca.

Avatar billede pennywise Nybegynder
18. juni 2001 - 20:27 #1
så skulle du nok ud og købe nogle flere ram...priserne på ram er i bunden lige nu...

men ellers har jeg også et lille tweak program til quake3...hvis du giver mig din mail kan jeg sende den til dig...
Avatar billede chemical Nybegynder
18. juni 2001 - 22:42 #2
det ville være dejligt hvis du gad at sende det ... min mail er:
c0nvict@jordsnade.dk
og mit icq er: 89562728

( er nok mest online på icq )
Avatar billede vuffe Nybegynder
20. juni 2001 - 09:01 #3
når du ikke har så meget ram på din puter, vil du sikkert kunne få meget ud af at ændre SWAPfilen på din computer. -> egenskaber for system -> ydeenve, virtuel hukkommelse, sæt så minimu.til 128 og maksimum til 192. Dette laver en Xtra fil på C-drevet på 128 MB, som computeren så bruger når du løber tør for ram.
Et andet sted under system er det muligt at sætte din computer til netværksserver - gør oxo det!
Avatar billede chemical Nybegynder
19. juli 2001 - 19:28 #4
hmm .... vuffe, kan du ikke lige kontakte mig på ICQ, så du kan forklare mig lidt mere om det ? - mit icq nummer er 89562728
Avatar billede guski Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:43 #5
Det hjælper ikke at købe flere ram !!
Så skal du købe nyt grafikkort i stedet...
sørg for at instillinger i quake3 er som følgende:

resolution: 800*600
color depth: 16 bit
et eller andet jeg ikke kan huske: 16 bit
detail et eller andet: i bund

bagefter kan du jo prøve at skirve noget i retning det her i konsolen:
\"cl_picmip x\" , \"c_picmip x\" , \"gl_picmip x\" , \"g_picmip x\" , \"rg_picmip x\" , \"r_picmip x\" , \"?_picmip x\"
Grunden til at der står så mange er at jeg ikke kan huske hvilken en det er eller om det er nogen af dem :)

(Det bliver godt nok grimere men kører meget bedre)

Håber at det hjælper dig med dine frames probs
Avatar billede kiw Nybegynder
31. juli 2002 - 00:42 #6
Nye RAM ville være en rigtig god ting, og i værste fald et nyt grafikkort. Begge dele kan fås til fornuftige priser.

Sæt din opløsning lavt, 640*480, 16bit, Vertex, lav quality osv..

Kommandoen quski tænker på hedder "r_picmip", 1 er normalt, mens 16 er legografik.