Avatar billede steen_e Nybegynder
18. juni 2001 - 15:15 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

KRISE: Død harddisk

Jeg har netop:

1. Backuppet alt vigtigt fra C: til D: (to separate harddiske)

2. Formatteret c: og installeret Win2000

3. Win2000 kører perfekt

4. D: er DØD! Den spinner op, men autodetektes ikke i opstarten

Hvad gik der galt, og hvordan kommer jeg igen i kontakt med al min livsvigtige data???
Avatar billede makse Nybegynder
18. juni 2001 - 15:22 #1
Har du prøvet \'IDE HDD Autodetection\' i bios? (Tryk Delete ved opstart)
Avatar billede dino3003 Nybegynder
18. juni 2001 - 15:48 #2
Har du tjekket om alle dine kabler er sat regtigt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. juni 2001 - 15:52 #3
Har du styr på om de er master slave rigtigt?

Ellers er der kun kabler at kontrollere!
Avatar billede steen_e Nybegynder
18. juni 2001 - 16:33 #4
makse: svjv sletter autodetekt alt på disken - og det går sq ikke!

dino3003 + james_t_dk: jeg har overhovedet ikke pillet ved jumpere eller kabler - kun formatteret C: og installeret W2K...
Avatar billede makse Nybegynder
18. juni 2001 - 17:37 #5
Nej det sletter ikke noget. Det er jo ikke Low level formating, jeg snakker om. :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2001 - 18:17 #6
Den gamle HD har jo siddet som Master, du har nok glemt at sætte den som slave, du kan også sætte den som sekundær master.
Og som makse skriver autodetekt sletter intet.
Avatar billede sky-net Nybegynder
19. juni 2001 - 10:50 #7
har du været inde i Biors og finde drave D: for vis du ikke har det kan jeg da godt forså det
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. juni 2001 - 13:19 #8
Hvorfor blev det lukket, hvad virkede siden jeg fik points?
Avatar billede steen_e Nybegynder
21. juni 2001 - 13:43 #9
Hm, du havde jo ret - det var et kabel - jeg havde jo ikke drømt om at tjekke den *anden* ende af kablerne, hvor de går ned på motherboardet - det var der, den var gal.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. juni 2001 - 17:17 #10
;-)

OK skulle bare sikre mig at der var en god grund.