Avatar billede djthomas Nybegynder
28. marts 2008 - 21:25 Der er 5 kommentarer

Flytte mails fra en server til en anden

Jeg har sat en ny server op, da den gamle ikke rigtig er værd at opgradere. På den begge er bruger jeg courier.

På den nye server modtager, jeg fint emails men jeg har en del mails på den gamle server, som jeg gerne vil ha kopieret over på den nye, hvor jeg selvfølgelig har oprette identiske mailkonti

Jeg flytter dem på den gamle sådan her:
scp /home/mail/accountname/Maildir 10.0.0.11:/home/mail/accountname/Maildir

Filerne blir godt nok flyttet over på den nye server, sådan at de 2 servere indeholder nøjagtigt de samme filer i Maildir, MEN det er som at når jeg logger ind med enten webmail eller via en mailclient, så kan jeg ikke se de mails, som ligger i Maildir/new eller Maildir/cur

Nogen der har et bud på dette?

p.s. jeg bruger courier-imap - skal man gører noget for at imap serverne kan se filerne på serveren?
Avatar billede baggerh Nybegynder
28. marts 2008 - 22:27 #1
Hvem ejer filerne(de flyttede mails) og hvilken rettigheder har de, har du sammenlignet med en mail der virker(du kan læse) ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. marts 2008 - 12:04 #2
Som baggerh siger det lugter lidt af er rettighederne på filerne ikke passer. Umiddelbart skal courier være ejer, eller have rettigheder til maildir mappen + underliggende. Sådan fungere det i hvert fald med postfix :-)

Et gæt er at root ejer de "nye" filer nu hvis det er den konto du har brugt til at flytte dem med.

En mulighed er at du bibeholder rettighederne på filerne når du kopiere dem.
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. april 2008 - 09:23 #3
Kom du videre?
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. april 2008 - 13:02 #4
... ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. juli 2008 - 23:40 #5
du er vist long gone :)