Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
28. marts 2008 - 13:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vis nyeste indlæg fra forum

Er der en som kan lave noget jeg kan indsætte på en side så man kan se de 10 nyeste indlæg i mit forum siden hvor de skal vises www.ft-spaniels.dk og forumet hvor de skal hentes ligger her www.ft-spaniel.dk jeg altså lige som boksen her på eksperten der hedder "Nyeste artikler" ude til venster. Håber det er til at forstå
Avatar billede usse Nybegynder
28. marts 2008 - 14:14 #1
Hmmm lidt mere specifikt, og er du sikker på du ikke har postet i den forkerte kategori? Det er vel bare et spørgsmål om at lave den korrekte SQL forespørgsel, ved ikke lige hvad du bruger på server-side JSP?
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
28. marts 2008 - 16:31 #2
Jeg må jo erkende at jeg ikke ved noget omkring programering og derfor faktisk ikke er i stand til at svare på dit spørgsmål. Jeg vil som sat gerne have det sådan at man på selve hjemmesiden laver en lille kasse som henter overskrifterne på de seneste 10 indlæg og lægger dem under hinanden når man så trykker på den overskrift som man finder interessant bliver man sendt til den pågældende indlæg i forumet
Avatar billede usse Nybegynder
28. marts 2008 - 21:31 #3
hvad skal det skrives i af serverside programmering? php, asp, jsp etc..? hvad med databasen er det MySQL,MS SQL, ORACLE etc? så kunne jeg da måske godt komme med et bud ;)
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
29. marts 2008 - 00:06 #4
databasen er MySQL jeg har webhotellet hos http://www.one.com/da/ og det er et standard phpBB3 forum
Selve hjemmesiden er lavet i frontpage og er vel bare ganske almindelig htm
Avatar billede usse Nybegynder
31. marts 2008 - 17:12 #5
ok det burde ikke være så svært prøv at gi mig tabelerne fra databasen for phpbb3 over forum emner, forum svar, så kan jeg da lige strikke noget sammen, som du evt. kan bruge.. altså de tabeller som repræsenterer forum emner og svar, går ud fra at der mindst må være 2 tabeller :) du kan se dem via phpmyadmin.ditdoæne.dk eller https://dbadmin.one.com mener jeg
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
01. april 2008 - 06:12 #6
Hej usse tak for dit positive svar jeg er endnu ikke helt sikker på at forumet kommer til at indeholde de emner/kategorier som den har nu, noget som jeg først få på plads inden for en uge 14 dage er det bedst at vente til da eller er det lige meget ?
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
04. oktober 2009 - 20:49 #7
lukker