Avatar billede 2cool4you Nybegynder
18. juni 2001 - 14:40 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Indhold prompt

jeg kunne godt tænke mig at når folk går ind å min side kommer der en slags prompt boks frem hvor der er nogle alternativknpper ,kan man det?
Jeg gi\'r point til den der kommer med et ja hvor der også er forklaringer
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
18. juni 2001 - 14:41 #1
Der kan vel ik\' gå så lang tid inden jakoba kommer
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. juni 2001 - 14:43 #2
Avatar billede olebole Juniormester
18. juni 2001 - 14:46 #3
<ole>
Hvad skal du bruge. Fortæl - så slipper vi for at gætte  :o)
/mvh
</bole>
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
18. juni 2001 - 14:46 #4
Alternativknapper, ikke forstået.

Jeg er ikke JakobA hamselv men jeg hedder da Jakob Andersen så jeg håber det går :-)

Man har i Javascript 4 muligheder for at advare/prompte brugeren:

1) Alert metoden på window objektet som returnerer en simpel box med en ok knap.
2) Confirm metoden på window objektet som returnere en ja/Nej boks hvor du kan gøre noget afhjængig af svaret
3) Prompt metoden på window objektet hvor brugeren har mulighed for at skrive et stykke tekst og du kan så hente dette tekst på siden.
4) Lav et popup vindue med open metoden på window objektet og design selv. Du kan herfra hente værdier skrevet og knapper der er blevet trykket på.
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
18. juni 2001 - 14:47 #5
betyder det at jeg ikke kan ændre indholdet
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
18. juni 2001 - 14:48 #6
ups
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. juni 2001 - 14:48 #7
Læs I mit link det siger DET HELE.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
18. juni 2001 - 14:50 #8
no_doubt>> Nej det nævner ikke muligheden for at lave sit eget vindue vha. window.open();
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. juni 2001 - 14:52 #9
det er promter han søger ik close eller open window. men hvis det er det.http://www.builder.dk/builders/windowbuilder.asp
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
18. juni 2001 - 14:52 #10
helt enig moonduck har du et link til et sted hvor man kan lære noget om popup vinduer
tjekker selv http://www.echoecho.com/dk
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
18. juni 2001 - 14:53 #11
jeg er dårlig til at opdatere
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
18. juni 2001 - 14:55 #12
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/ har masser af eksempler..
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. juni 2001 - 14:55 #13
http://www.builder.dk/builders/windowbuilder.asp

Ohh så læs da. På det to sider jeg viser står der noget om det som du skriver du vil og nu til det du i virkeligheden vil.
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
18. juni 2001 - 14:58 #14
det = de
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
18. juni 2001 - 14:59 #15
Vi er her jo netop for at hjælpe hinanden med at finde ud af hvad vi vil og kan, så ingen grund til at blive sur.

Og med al respekt for folkene bag builder.dk (dig?) lærer man altså ikke meget af at bruge deres popupgenerator..