Avatar billede lasse182 Nybegynder
27. marts 2008 - 17:08 Der er 5 kommentarer

Sort hvid effekt på personer..

Hej..

Kan man lave den effekt, som personerne på disse billeder i photoshop:

http://morsverden.dk/debat/index.php?s=cdd63d74226d3182217a9cdd7af372e4&act=Post&CODE=02&f=94&t=88688&qpid=1569305

altså, den sort hvide effekt, så man kan lave et foto eller billede om så personerne ser sådan ud..

Kunne vildt godt tænke mig en tutorial, men kan ikke finde en..

PFT..
Avatar billede prodic Mester
27. marts 2008 - 18:01 #1
Jeg ville lege med Levels(ctrl+L).
Billederne skal muligvis konverteres til Grayscale først for at opnå en bedre effekt.
Der findes ikke en magisk knap men via Levels og lidt layer mask kommer du meget tæt på hurtigt.
Avatar billede lasse182 Nybegynder
27. marts 2008 - 18:07 #2
okay.. tak for svaret.. Findes der en tutorial et sted..
Er meget ny i photoshop..
Avatar billede prodic Mester
27. marts 2008 - 18:36 #3
En tutorial bør ikke være nødvendig.
Et par hurtige opslag i manualen eller help-funktionen og du er i gang.
Avatar billede lasse182 Nybegynder
27. marts 2008 - 18:49 #4
okay tak.. prøver jeg.. smiid et svar, så får du piont..
Avatar billede mmmap Nybegynder
27. marts 2008 - 18:50 #5
Hvis en tutorial er nødvendig, så kig evt. her: http://www.5min.com/Video/how-to-make-a-scarface-poster-3847
Du skal ikke følge tutorial´en helt hvis du ikke vil mørklægge det halve ansigt som i tutorialen, men leg lidt med det.

Mads