Avatar billede ulkj Praktikant
27. marts 2008 - 11:45 Der er 8 kommentarer

Clean Install fra Sata DVD til Sata HD

Hey jeg har en bekendt der har en forholdvis ny computer med asus motherbord. Der er en SATA HD og et SATA DVD drev i, men jeg kan ikke få den til at boote på hans winXP cd... Den siger det er ugyldig systemdisk. Propper jeg cdèn i min labtop booter den med det samme....

Skal jeg boote hans computer fra driver cdèn til hans motherbord for at få sata drivere med eller hvordan ???? han har ikke floppydrev i maskinen....

Please
27. marts 2008 - 14:23 #1
.. check i BIOS hvad der er sat til "1. BootDevice" ?
Avatar billede ulkj Praktikant
27. marts 2008 - 15:16 #2
Den står til DVD-CD som den også detekter i bios, men den vil jo bare ikek kendes ved XP-cdèn det er det jeg ikke fatter om det har noget med at der skal nogle sata drivere ind først og hvis der skal hvordan gøre man det ????
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2008 - 15:32 #3
Prøv først at boote på en anden bootbar cd og se om det virker
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2008 - 15:35 #4
Du skal sikker i BIOS og fifle lidt fot den vil finde disken, undersøg om der er en menu under "Advanced" de hedder AHCI, hvis den findes så prøv at disable den
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2008 - 20:06 #5
Lyt til helgec - nogen gange skal man rette bios lidt til før det vil virke.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2008 - 16:13 #6
Noget nyt her??
Avatar billede ulkj Praktikant
06. april 2008 - 13:14 #7
helgic

Niks ikke endnu har ikke haft tid til at se så meget på det ud over at jeg intet kan finde i bios og vil nu her opgraderer bios på asus kortet som er et M2N32 SLI DELUXE.

Det der AHCI kan jeg ikke se en dyt af! men som sagt det er måske i den nye bios jeg drøner ind :-)
Avatar billede ulkj Praktikant
06. april 2008 - 15:52 #8
Har opdateret bios! der var noget med AHCI mode men der var ikke noget med jeg kunne slå det fra der 2 forskællige og kunne vælge den ene elelr den anden eller bede den understøtte bægge, intet har hjulpet!

Jeg har instaleret vista fra en IDE drev men min SATA DVD brænder kan max brænde med 2 speed trod det er en 16 speed!

Jeg har ikke en dyt erfaring med DVD drev SATA please!