Avatar billede mastera Nybegynder
27. marts 2008 - 10:18 Der er 1 kommentar

Flimmer ved afspilling af xivd-film i Vista

Jeg har lige fået skiftet mit OS til Vista, og er nu stødt på et problem ved afspilning af Xvid-film.

Når jeg afspiller i Windows Media Player, kører det fint, men eftersom der ikke er mange muligheder for aspect ratio og andre indstillinger, kunne jeg godt tænke mig at bruge en anden afspiller.
Jeg har imidlertidig prøvet både min fortrukkne Bsplayer, VLC player og Zoom player, med det resultat, at Xvid-filmene flimmer på en meget forstyrrende måde.
Jeg har aldrig haft dette problem i Xp, men jeg kom til at tænke på, at det måske kan skyldes, at de 3 afspillere har deres egne codecs impliceret, hvorimod Windows Media Player bruger codec'et, Xvid (Koepi), som jeg selv har installeret.

Kan det tænkes, at disse afspilleres codec ikke fungere så godt med Vista, og i så fald, er der en måde at løse det på?
Evt. lave en indstilling, så disse afspillere bruger Xvid (koepi) codec'et, i stedet for sine egne?
Avatar billede j3ppah Novice
27. marts 2008 - 10:47 #1
Jeg har absolut intet problem med at afspille xvid i VLC på vista... virker perfekt.