Avatar billede tjacob Juniormester
27. marts 2008 - 07:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Konfiguration af Siemens WLAN Repeater

Jeg har af TDC fået udleveret en Siemens Gigaset WLAN Repeater S30853-S1017-R107, som skal bruges som accesspoint i et trådløst netværk.
Den virker imidlertid ikke, da jeg ikke kan komme til at konfigurere den, og jeg er efterhånden overvist om at den er defekt, men vil da lige spørge her.

Jeg har reset den (med en papirclips igennem et lille hul på bagsiden), og tilsluttet den direkte til en PC med kabel. Man skulle så kunne konfigurere den i en browser med adressen 192.168.2.254, men der kommer ingen konfigurationsside???
Alle de rigtige dioder lyser m.m.

Jeg forsøger at gøre det på en bærbar med Vista. Jeg har prøvet at slå blokering af popup-vinduer fra, og at sænke sikkerhedsniveauet, men intet hjælper.

Nogen der har erfaring med Siemens produkter?
Avatar billede kenp Novice
27. marts 2008 - 10:50 #1
Mon ikke der står i de papire fra TDC hvad koden er? og det kan jo være låst af tdc.
Avatar billede tjacob Juniormester
28. marts 2008 - 05:41 #2
Koden?

IP-adresse og Password nulstilles ved reset. Begge står i manualen og er hhv 192.168.2.254 og "admin". Og hvad skulle være låst af TDC? Jeg er jo ikke online, men forsøger at konfigurere den direkte forbundet med PC. Jeg kan sagtens komme på internettet direkte med kabel i routeren. Det er den trådløse Repeater jeg har problemer med.....
Avatar billede kenp Novice
28. marts 2008 - 09:46 #3
så står der jo også hvordan du skal sætte den op for at virke med repeater sammen med din router.
Avatar billede tjacob Juniormester
29. marts 2008 - 18:30 #4
Ja, det gør der også, problemet er bare at det ikke virker. Jeg håbede på at det måske var en eller anden banal ting, såsom en internet explorer indstilling eller lignende jeg havde overset, men som jeg skrev i spm, så er jeg efterhånden overbevist om at den er defekt.
Avatar billede carlo57 Nybegynder
30. marts 2008 - 22:18 #5
Jeg tror du skal på nettet samtidigt - altså via WLAN og så kabel mellem PC og repeater - eller repeateren kabelforbundet med router og ellers trådløs forbindelse
Avatar billede carlo57 Nybegynder
30. marts 2008 - 22:22 #6
nogle repeatere kræver, at du har lavet en fast midlertidig IP på dit eternetkort - i dit tilfælde 192.168.2.250 f eks
Avatar billede tjacob Juniormester
31. marts 2008 - 08:25 #7
carlo57>>

Jeg har prøvet med kabel router-repeater, og så forsøge at tilgå den trådløst (der er kun et RJ45-stik i repeateren) men det giver heller intet resultat.
Manualen anbefaler en direkte forbindelse. Den skriver også at man skal stille IP på auto på netværkskortet, men jeg har prøvet med fast IP i 192.168.2-rangen alligevel -også uden resultat.
Avatar billede tjacob Juniormester
09. april 2008 - 15:34 #8
spm lukkes uden svar.
Avatar billede Psilander Nybegynder
27. november 2011 - 09:23 #9
Løsning som jeg selv fandt ud af.

Telnet 192.168.2.254

Password:no9trit
Aktiver nu http med: http on

Åben explore http://192.168.2.254

Lav en firmware opdatering.
Nå opdateringen er gemmenført og den er genstartet så tryk på reset bagpå, intil lysdioderne slukker.

Hilsen
Dennis

Du kan hente en manuael og firmware til den her:
http://www.wireless-driver.com/gigaset-wlan-repeater-manuals-firmware/
Avatar billede tjacob Juniormester
27. november 2011 - 15:42 #10
Hej Psilander og velkommen til eksperten.

Du glemte nok at kigge på datoen for spørgsmålet........
Det viste sig (for 3½ år siden) at repeateren VAR defekt.

Men tak for indsatsen anyway.....