Avatar billede scavenger Nybegynder
27. marts 2008 - 00:52 Der er 6 kommentarer

Hurtigt spørgsmål om strømforsyning..

Hej..

Jeg står lige og skal have en ny pc... OG det eneste jeg ikke har helt 100% styr på, er hvor mange watt der efterhånden er brug for i en strømforsyning..

Regner med at proppe det nye geforce grafikkort i: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=437264 og derudoevr skal der køres 4 sata harddiske, et dvd drev og en dvd-brænder...

Hvad vil i kloge hoveder anbefale at jeg ser på som minimum? Og har i et rigtig godt forslag til en støjsvag psu til max en tudse? :)
Avatar billede allanfo Praktikant
27. marts 2008 - 01:07 #1
Du skal nok ikke gå under 600 watt. Hvilken CPU har du tænkt dig at køre? Hvorfor vil du både have en DVD-brænder og en alm. DVD?

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253672

Denne her ser god ud.
Avatar billede matcho Nybegynder
27. marts 2008 - 08:52 #2
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820249
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820211
Jeg ville personlig tage den sidste da den er modular,hvilket vi sige du kun sætter de kabler i du skal bruge.
Avatar billede scavenger Nybegynder
27. marts 2008 - 15:40 #3
@allanfo - Åh ja undskyld. Der kommer en Core 2 Quad CPU i. Og jeg har brug for 2 DVD drev ifb med mit arbejde :)

@matcho - Det ser udemærket ud, men 19-35 db kan da ikke klassificeres som synderligt støjsvag, kan det? Eller holder den sig i bunden?
Avatar billede matcho Nybegynder
27. marts 2008 - 15:55 #4
Det er kun hvis den bliver presset til det yderste at det kan ske.
Avatar billede allanfo Praktikant
27. marts 2008 - 17:28 #5
Jo mere du trækker ud af strømforsyningen, jo varmere bliver den. Jo varmere den bliver, jo hurtigere kører blæseren. Jo hurtigere blæseren kører, jo mere larmer den. Du kan mindske støjen ved at have en god gennemstrømning i computeren, så blæseren ikke skal arbejde så hårdt for at trække den samme mængde luft igennem. De 19-35 dB går fra lydstyrken på hjerteslaget på personen ved siden af dig til en dæmpet hvisken fra en person 2 meter væk. I min erfaring er der så mange andre støjkilder i en computer idag, at strømforsyningen ofte bliver overdøvet af f.eks. harddiske.

Det betyder, at når du skal køre spil, så vil grafikkort og CPU bruge relativt meget strøm, men samtidig har du nok også et par højttalere til at give lyd fra sig, så strømforsyningens stille hvisken er nok ikke den dominerende del af lydbilledet.
Avatar billede allanfo Praktikant
20. januar 2009 - 01:38 #6
lukketid?