Avatar billede sporgejorgenk Nybegynder
26. marts 2008 - 17:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjælp til noget vba i excel

hejsa med jer jeg er ny på siden. Så håber da på lidt hjælp :). Jeg har tænkt på hvordan man kan lave et excel ark hvor man skriver en vare også giver man den en pris navn og nummer feks 15376 også laver man en userform i vba excel hvor man kan skrive nummeret også kommer også i det andet ark kommer navn frem samt prisen ved der skal bruges userforms og models og excel nogle der ved det ?  Mvh hans
Avatar billede jeppson Nybegynder
26. marts 2008 - 18:38 #1
Hej Hans,

Jeg vil gerne hjælpe dig - men jeg kan simpelthen ikke forstå hvad du skriver / meningen med det du skal lave!

Kan du skrive det - evt. i punktform, men nogle linieskift?

Det er ikke for at nedgøre dig, men jeg kan som sagt bare ikke tolke hvad du skriver!
Avatar billede sporgejorgenk Nybegynder
26. marts 2008 - 19:14 #2
okay. Det jeg mangler hjælp til er et system, hvor der er en userform, hvor der er 1 felt. hvor man skal skrive et nummer man har givet varen. Feks 15468.  Også et ark hvor man skal skrive navnet på varen, hvor meget det koster og det nummer 15468.              Også når man trykker udfør i userformen. Så kommer prisen ind i et andet ark. Så ideen er at man kan finde navnet og prisen ved at skrive nummeret. Og at få sat det ind i det ark, hvor prisen kommer ind. Mvh hans
Avatar billede word-hajen Nybegynder
26. marts 2008 - 20:28 #3
Medmindre du vil bruge userformen til noget andet, kunne du måske "nøjes" med LOPSLAG/VLOOKUP.
Avatar billede sporgejorgenk Nybegynder
08. april 2008 - 19:24 #4
Lukket uden svar :/(