Avatar billede heinus Nybegynder
26. marts 2008 - 16:23 Der er 1 kommentar

Sort hvid til avistryk

Hej Folkens

Jeg har lavet et farvebillede om til sort/hvid via adjustment layer - desaturate, samt skruet lidt på kontrast mv. Billedet er et portrætbillede på og omkring selve portrættet har jeg en farveværdi i cmyk der hedder cmyk:75,68,67,90.

Plakaten/annoncen skal være helt sort - men dur det til avistryk, eller hvordan?
Avatar billede sonnic Juniormester
26. marts 2008 - 23:47 #1
Hej heinus
Hvis du har konvateret dit billede til grayscale (S/W) er dine CMYK verdierne uden betydning, Hvis du åbner på din Info meny har du mulighed for at vælge verdier der viser de målte gråtone verdierne, det er det du skal bruge.
Avis billeder skal være betydelig mere kontrastrige end du sikkert er vandt til, fordi det bliver rastereret og derved mister det en stor del af sit omfang (gråtoneverdier) så husk alle målte verdier under 5% bliver hvide og over 90% sort.
Det er indenfor dette område (5% til 90%) du skal arbejde.

Hisen Villy