Avatar billede jezpah Nybegynder
26. marts 2008 - 11:12 Der er 7 kommentarer

Opsætning af Zyxel 2602HW-D1A trådløs router til Remote desktop

Hej,

Jeg kunne godt tænkte mig at vide hvordan Jeg sætter min bærbar op sammen med overstående trådløse router, således at Jeg kan lave remote desktop fra min arbejdsplads af.

Jeg har en Cybercity ADSL forbindelse, og min bærbar har windows Vista.

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede kenp Novice
26. marts 2008 - 18:27 #1
Du skal forwarde port 3389 til din vista maskine.
Avatar billede jezpah Nybegynder
27. marts 2008 - 07:34 #2
Jeg har forwardet port 3389 og indtastet min ip adresse, men kan stadig ikke lade dig gøre...

Er der ikke et sted i Vista hvor man kan sende invitationer ?? Og nej, ikke den hvor man kan sende brugere til dem som bruger vista eller nyere ?
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
27. marts 2008 - 08:29 #3
Hvilken version af Vista kører du med?? Det skal som minimum være buisness versionen for at det kan lade sig gøre, men du skal også ind og aktivere remote desktop på den.
Avatar billede jezpah Nybegynder
27. marts 2008 - 10:27 #4
Kører uheldigvis home edition.

Det er aktiveret under remote desktop indstillingerne ;)

Men det er helt umuligt at få det til at køre med home edition ??
Avatar billede kenp Novice
27. marts 2008 - 10:29 #5
ja så kan du kun sende invitationer ud.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
27. marts 2008 - 15:48 #6
Home udgaven har kun klient delen, dvs. at du kan forbinde fra Home til feks. en Ultimate, men ikke omvendt!!

Den der med invitationer, der er det da hvist fjernsupport der tænkes på, og det er noget helt andet.
Avatar billede razorblade101 Nybegynder
16. september 2008 - 14:50 #7
1: Er du sikke på du bruger den rigtige IP?? Du har både en intern og ekstern ip, Hvis din ip hedder noget ala 192.168.*.* så er det din interne ip og den du skal portforward til men ikke "logge" på.
2: Der findes en del alternativer til Microsoft's fjernskrivebord både proprietære, open-source og freeware som i mange tilfælde er bedre... (bare min mening....)