Avatar billede wied Nybegynder
26. marts 2008 - 10:07 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

straffes ændring af struktur og url'er?

Hej

Jeg skal hjælpe en ven med at redesigne en hjemmeside, der ligger rigtig godt i googles søgeresultater på et par (for ham) vigtige søgeord. Der skal ændres i strukturen, menuer osv og alle url'erne vil blive ændret. Indholdet forblivet stort set det samme.

Hvis jeg beholder metatags og indhold, men altså ændrer (næsten)alle url'er, vil han så falde i resultaterne?

Vh Wied
Avatar billede madx Nybegynder
26. marts 2008 - 10:11 #1
Du skal regne med et dyk. Men Google mener pt. at temaet er iorden, så du har gode chancer for at komme igen og måske endda gå frem.

Men direkte straf er der nok ikke tale om
Avatar billede wied Nybegynder
26. marts 2008 - 10:21 #2
Et dyk, hmm..kan man sige noget om hvor stort et dyk?

Ligenu ligger han i top 3 på i hvertfald 2 relevante søgeord.
Avatar billede keysersoze Guru
26. marts 2008 - 10:24 #3
Hvis du sørger for at redirecte gamle url'er (med en 301 redirect) til de nye bør der ikke ske det store negative ved det såfremt der ikke er andet på siden der er blevet seo-mæssigt ringere.
Avatar billede wied Nybegynder
26. marts 2008 - 10:30 #4
Tak for hurtige svar - pointene er jeres hvis I poster et svar :-)
Avatar billede madx Nybegynder
26. marts 2008 - 10:45 #5
OK
Avatar billede anderssaugstrup Nybegynder
26. marts 2008 - 11:06 #6
Lige for at understrege: Du skal for guds skyld sørge for at have 301 redirects 100% på plads som keysersoze skriver.

Har du ikke helt styr på den del, risikerer du i bedste fald et stort dyk og i værste fald et langvarigt stort dyk i resultaterne.
Avatar billede wied Nybegynder
26. marts 2008 - 11:49 #7
anderssaugstrup: Tak for det - jeg har styr på redirects tror jeg - altså jeg sørger for at alle gamle url'er redirecter til de nye.

keysersoze: post et svar, så deler du og madx

Endnu en gang tak for svarene.

/Wied
Avatar billede anderssaugstrup Nybegynder
26. marts 2008 - 12:08 #8
Godt, og det var 301 redirects som skal til - ikke andre typer, vel? :-)
Avatar billede wied Nybegynder
26. marts 2008 - 12:18 #9
Er ikke sikker på jeg ved hvad du mener? Alle sider flyttes permanent. Altså vel 301 moved permanently.
Havde tænkt mig at sætte det op i .htaccess-filen - det virker som det simpleste.
Avatar billede anderssaugstrup Nybegynder
26. marts 2008 - 12:33 #10
Jeps sådan skal det gøres.
Avatar billede keysersoze Guru
26. marts 2008 - 13:22 #11
svar :)