Avatar billede ravnemor Juniormester
25. marts 2008 - 22:05 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvem ejer hjemmesiden

Hvad er linket til den side hvor man taster en hjemmeside man gerne vil have, og så se hvem der evt. ejer domænet ?

Jeg kan ikke finde det på http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=120

Jeg vil gerne have der til at stå feks.
Denne side ejes af.....eller
Dette domæne er ledigt

Mener det var en side hvor man skulle taste domænet nederst på siden i en hvid boks og vist nok uden www.
Avatar billede enya Nybegynder
25. marts 2008 - 22:14 #1
Mon det er denne side du tænker på: http://www.db.ripe.net/whois
Avatar billede ravnemor Juniormester
25. marts 2008 - 22:24 #2
Nej det er ikke den. Kan huske det var en side på dk-hostmaster, men jeg kan ikke finde linket til den derinde.
Avatar billede justrace Novice
25. marts 2008 - 22:34 #3
Hvis du bruger dit eget link, kan du taste domæne.dk ind, og der kommer hvem der ejer domænet.
Avatar billede enya Nybegynder
25. marts 2008 - 22:38 #4
Mener da det viser flere oplysninger - eks. om eksperten.dk:
http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=eksperten.dk&submit.x=32&submit.y=10
Avatar billede enya Nybegynder
25. marts 2008 - 22:39 #5
SORRY - Linket virker vist ikke..? :(
Avatar billede ravnemor Juniormester
25. marts 2008 - 22:44 #6
For pokker da også, kan godt se det virker. Jeg skal bare ikke søge med www. foran

Men er stadig sikker på siden har set lidt anderledes ud *GG*

Nu må i altså få 15 point hver :-))
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2008 - 22:46 #7
Avatar billede justrace Novice
25. marts 2008 - 22:49 #8
Ikke nogen til mig. :)

>hej til enya og john.
Avatar billede enya Nybegynder
25. marts 2008 - 22:51 #9
>justrace: Hej til dig - og john osse.. :)
Avatar billede enya Nybegynder
25. marts 2008 - 22:54 #10
>ravnemor: Mener osse siden har set anderledes ud..
Og tit kan man ikke "se skoven for bare træer".. :)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2008 - 23:03 #11
*host host*
Hva med at bruge Azero? http://azero.dk

Dér kan du se alle relevante oplysning, som fx. om domainet er ledigt, hvem der ejer domainet (altså hvis ejeren ikke har valgt at være annonym), osv. osv.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2008 - 23:04 #12
...altså hvis du ønsker at chekke mere end .dk domainer. :-)
Avatar billede justrace Novice
25. marts 2008 - 23:12 #13
Det kan jeg ikke være enig med extend i, for nogle af mine domæner står i larsen datas navn og ikke mit, dvs. hvem der har registreret det og ikke ejeren.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2008 - 23:25 #14
justrace:
Selvfølgelig kan man kun se hvem der har registeret domainet - alt andet ville vist være at gå over persondatalovens grænser. ;-)

Men jeg tror også at det er registranten, som "ravnemor" ønsker at kunne se oplysninger om, plus div. andre relevante oplysninger som fx. udløbsdatoen for et optaget domaine, om det er ledigt, osv.

Ellers har jeg vist misforstået noget.
Avatar billede justrace Novice
25. marts 2008 - 23:29 #15
Hvad har det med persondataloven at gøre. Hvis jeg ejer 2 domæner, eks. domæne.dk og .nu. Så viser .dk mit navn, og .com larsen data. De er begge købt gennem larsen data, men jeg er registrant og ejer af begge.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2008 - 23:56 #16
Jeg aner virkelig ikke, hvorfor det vises det ene type registrant ved et .dk-domaine, og en anden type registrant ved et .com-domaine. Jeg er ikke domaine-udbyder.

Jeg ved bare, at hvis man registrerer et domaine via et firma, så BURDE ens personlige oplysninger da ikke vises, når andre personer søger oplysninger på det pågældende domaine. Der var derfor jeg nævnte persondataloven.

Men jeg tror, at denne samtale er gået lidt af sporet af, hvad Ravnemor ønskede af brugbare svar - altså et inket til den side hvor man taster en hjemmeside man gerne vil have, og så se hvem der evt. ejer domænet. :-)

Så jeg lukker af fra at være herinde i aften, og bruger min tid på noget andet.
Forhåbentligt fortsat go aften til jer alle. :-)
Avatar billede ravnemor Juniormester
26. marts 2008 - 17:24 #17
Sikken en interesse i mine spørgsmål, men godt at andre end jeg kan snakke videre og bliver klogere.

Jeg har faktisk fået fint svar på mit spørgsmål. Ville bare tjekke op hvem der ejer et bestemt domæne. Men jeg har ofte brug for at tjekke et domæne, og havde siden liggende i min foretrukne, men nu så siden pludselig anderledes ud jo *GG* Og det var et .dk jeg søgte.

Kan bare huske man skulle scrolle ned i bunden, og så kunne man søge på domæne der i et hvidt felt.

Tak for hjælpen alle, og snak endelig videre, selvom jeg hopper ud ;-)
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
26. marts 2008 - 21:17 #18
Avatar billede enya Nybegynder
28. marts 2008 - 04:27 #19
>ravnemor: Lægger et "svar" - så må du fordele point, som du ønsker.. :)Håber du fik et svar du kunne bruge - trods megen "udenomssnak"..?
Avatar billede ravnemor Juniormester
28. marts 2008 - 16:41 #20
Mange tak enya.