Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
25. marts 2008 - 18:24 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Boot via netværk

Håber nogen kan lede mig lidt på rette vej her.

Jeg har 1 stk. bærbar computer med defekt cd-rom drev, ingen diskdrev, kan ikke boote via usb, men kan boote via netværk.

Jeg har desuden 1 stk. stationær computer med Windows XP, som jeg gerne vil have til at sende en XP installation til den bærbare computer.

Kan dette lade sig gøre og hvordan?
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
25. marts 2008 - 18:24 #1
Kan finde en masse "How To" via linux, windows server osv.... men synes ikke rigtig jeg kan finde noget via xp :(
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2008 - 18:31 #2
Tag harddisken ud -> på en anden computer formater disken med parametret "/s" -> overfør mappen i386 til disken -> sæt disken tilbage og start installationen med kommandoen "winnt.exe"
25. marts 2008 - 20:33 #3
... evt. inspiration herfra -> http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

(Foruden det som <helgec> skriver...)
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
27. marts 2008 - 15:23 #4
... Venter stadig på svar der rent faktisk svarer på spørgsmålet! :)

"Boot via netværk", var titlen!
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2008 - 15:29 #5
Så kommer du vist til at vente længe, rigtig længe
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
27. marts 2008 - 15:44 #6
Jeg tror næppe at du får en RIS op at køre på en XP installation!!
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2008 - 16:08 #7
Avatar billede smitten1 Nybegynder
27. marts 2008 - 16:33 #8
så han kom alligevel ikke til at vente så længe :)
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2008 - 17:47 #9
"så han kom alligevel ikke til at vente så længe :)" Det at der kommer nogle link`s er vel ikke nødvendigvis det samme som en løsning. Det burde du i hverfald vide
Avatar billede smitten1 Nybegynder
27. marts 2008 - 17:56 #10
De links giver software og vejledning til at boote via netkortets pxe funktion
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2008 - 16:11 #11
Noget nyt her??
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
22. april 2008 - 16:25 #12
format g:/s

Giver følgende:
- Ugyldig parameter
...

Kører windows XP...
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
22. april 2008 - 16:26 #13
Virker ikke til at der er et /s parameter på format kommandoen i xp!
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 16:40 #14
Næ! det gøres fra DOS f.eks. www.helgec.dk/unik.iso
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
22. april 2008 - 17:10 #15
Incorrect MS-DOS version... :(
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 17:33 #16
Hvad mener du??
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
22. april 2008 - 17:41 #17
Hvis jeg prøver at køre "format G: /s" får jeg:
Incorrect MS-DOS version...
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 17:44 #18
Prøv nu lige at blive hængende hvis du vil ha hjælp
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 17:48 #19
Du kan ikke formate et USB tilsluttet drev fra DOS derfor spurgte jeg i den anden tråd om du havde drivere til din adapter - Det er nødvendigt at du bliver hængende hvis du ønsker hjælp, ihvertfald min hjælp. Så tag nu og svar på der der bliver spurgt om
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
18. februar 2010 - 21:48 #20
Lukker gammelt indlæg