Avatar billede steinholtz Nybegynder
25. marts 2008 - 10:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

RSS og guid

Hej

Jeg er totalt nybegynder mht rss.
Har fået et feed i hånden og jeg er lidt i tvivl om det er lavet korrekt mht GUID. Hver item ser sådan ud:

-<item>
<title>Vi ser på filmen "Nat på museet"</title>
<Release>28/02/2007 14:43:00</Release>
&#8722;<description>
  Den totalt sjove film Nat på museet går lige nu i biografen. Det er den super sjove Ben Stiller som spiller hovedrollen. Han er vagt på et skørt museum om natten. Og han er ikke alene.. <br />Vil du vide mere om filmen og hvad vi synes om filmen, så skynd dig at få fingrene i det nye Street Boys.
</description>
<guid>2</guid>
<enclosure url="http://amagservice.allerweb.dk/pics/F_5024.jpg" type="image/jpeg"/>
</item>

Kan det være rigtigt at Guid bare er et nummer og ikke et link?
For min problem er når man klikker på en nyhed, som kun viser Title, så skal kan komme til en side hvor man læser Description og det kan jeg ikke lige få til at spille.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
25. marts 2008 - 10:37 #1
Du må faktisk bruge lige hvad du vil som GUID - tekst, nummer, link - men værdien skal være unik og konstant.

Hvis du vil have et link på dit item, tilføjer du et <link>-element inde i dit item der indeholder den URL der skal åbnes.
Avatar billede steinholtz Nybegynder
25. marts 2008 - 11:06 #2
Ok tak. Jeg fik faktisk fikset det lige efter jeg skrev. :) Men du må gerne droppe et svar så du kan få point.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
25. marts 2008 - 11:15 #3
Værsgo :)