Avatar billede ninjadims Nybegynder
25. marts 2008 - 08:30 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser

Hejsa,
Min computer er begyndt her i den sidste måned at fryse, den siger en lille klik lyd og 2 sec. efter fryser den billedet på skærmen. Jeg troede det var min harddisk som var ved at være færdig, så jeg har skiftet den ud, og installeret windows på ny. Jeg har endvidere prøvet at skifte grafikkort. Men det samme sker igen, en klik lyd og så frysning uden advarsel.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2008 - 08:36 #1
kaan du starte op i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede ninjadims Nybegynder
25. marts 2008 - 08:44 #2
Ja det kan jeg godt, og indtil videre har den ikke frosset. Men har også taget den fejlsikre tilstand uden netværk mm.
Avatar billede html_wizard Nybegynder
25. marts 2008 - 08:54 #3
lyder som om din processor er død
Avatar billede ninjadims Nybegynder
25. marts 2008 - 08:59 #4
Den frysser mest når jeg er inde i world of warcraft. Altså når den får lidt krævende arbejde.
Den har ikke frosset endnu i fejlsikret tilstand.
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. marts 2008 - 09:01 #5
Prøv at smut en tur i bios og se hvor varm din CPU er når maskinen dør...
Avatar billede ninjadims Nybegynder
25. marts 2008 - 09:17 #6
den er på 34c/93f
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. marts 2008 - 10:40 #7
> html_wizard Det mener du forhåbentlig ikke?
> ninjadims Et klik og en frossen maskine lyder for mig som en fejlbehæftet harddisk. Smut en tur ud til producenten af din harddisk og find hvad der er af programmer til at afgøre om der er fejl på dit drev.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. marts 2008 - 12:34 #8
Har du sikret dig, at der ikke er støv på CPU ventilatoren, og at den kører
hurtigt nok? Det kunne godt være et varmeproblem, når det opstår ved belastning.
Avatar billede ninjadims Nybegynder
25. marts 2008 - 12:42 #9
Jeg har prøvet med 3 forskellige harddiske, så det kan ikke være harddisken.
Jeg prøver lige at sætte en anden køler på, jeg har støvsuget den tør for støv
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. marts 2008 - 13:34 #10
Nu du siger den er 34C, er det så i ved "fejlsikret", eller når den er dør??
Avatar billede ninjadims Nybegynder
25. marts 2008 - 13:53 #11
Det er når den dør, hvorefter jeg resetter den og går ind i bios og tjekker. Så der går vel omkring 30 sec før jeg er inde i bios og tjekke temperaturen.
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. marts 2008 - 09:46 #12
Kan chipsæt køleren være gået på bundkortet måske? Det lyder som et varme problem et sted.
Avatar billede ninjadims Nybegynder
30. marts 2008 - 08:35 #13
Jeg prøvede at tænde computeren her til morgen, og kliklyden kom under windows opstart og derefter frys med windows logoet. Så jeg ved ikke om det er et varmeproblem, når det er så tidligt
Avatar billede hottadpole Nybegynder
30. marts 2008 - 08:47 #14
Har du undersøgt/skiftet kablingen til de forsk. drev?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2008 - 09:09 #15
Prøv lige at trykke alle kabler, CPU og RAM blokke ordentlig i bund og helt uafhændig af dette kig så også på www.helgec.dk/pagefil.html
Avatar billede ninjadims Nybegynder
30. marts 2008 - 16:42 #16
Jeg har lige taget kablet fra til mine dvd drev, har sat nyt ide kabel i harddisken. den gik i stå under opstart af windows igen.
Avatar billede ninjadims Nybegynder
30. marts 2008 - 21:26 #17
jeg har prøvet at blæse støv væk fra det hele, presse ram osv ordentlig på plads. Men den fryser stadig. tror det må blive en ny comp :(
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
30. marts 2008 - 21:31 #18
har du prøvet at resette BIOS?? Bare hvis du alligevel har installeret Windows på ny flere gange, så ville det måske være en mulighed inde du køber ny computer
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
30. marts 2008 - 21:31 #19
inden*
Avatar billede ninjadims Nybegynder
31. marts 2008 - 19:49 #20
Så fandt min kæreste sq ud af det :P imens jeg var på arbejde skiftede hun strømforsyningen på den. Og wupti nu virker det :)
Avatar billede euphonia Nybegynder
31. marts 2008 - 19:51 #21
jah skat det var altså strømforsyningen som jeg sagde hele tiden ;)