Avatar billede vibs1310 Novice
24. marts 2008 - 21:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Uvenner med IE7

Jeg er simpelthen ved at være træt af IE7. Sagen er at der jeg arbejder har vi et intranet. På arbejdspladsens pcer er der XP med IE7. Prøver jeg at logge ind får jeg at vide at min adgangskode ikke passer. Alle andre kan godt logge ind og hvis jeg bruger IE6 er der ingen problemer.
På Vista er der åbenbart et problem med en certifikatfejl. Den kommer med en gul bjælke hvor den skriver: Noget indhold blev blokeret, fordi det ikke var signeret af et gyldigt sikkerhedscertifikat.
Det problem er der dog ikke på IE7 på XP. Jeg har rodet med en del sikkerhedsindstillinger, men denne her driller godt nok. Jeg kan dog vælge at den skal ignorere dette og så får jeg loginsiden, men det ville være rart hvis bare det fungerede. Nogle bud på om det kan lade sig gøre. Læste i hjælp at et var noget med webstedet, men hvorfor duer det så med XP og IE7?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
24. marts 2008 - 21:30 #1
ved godt at det er lidt offtopic. men der er det der hvor jeg ville have skiftet browseren ud til fx Mozilla FireFox eller Opera... langt mere sikker end IE :)
Avatar billede vejmand Juniormester
24. marts 2008 - 22:53 #2
Prøv lige dette:
Højreklik på IE-ikonet og tryk "Egenskaber", derefter faneblladet "Genvej", og tryk på knapppen "Avanceret", her er der en checkbox, hvor du kan hakke af, hvis du altid vil starte IE (via den genvej) som admin.
Avatar billede gurly Praktikant
24. marts 2008 - 23:09 #3
psycosoft-funware > i følge symantech´s statestikker, så forholder det sig lige modsat
Avatar billede vibs1310 Novice
26. marts 2008 - 18:57 #4
Tja, den med at skifte browser er den nemme løsning. Nu er jeg så ikke så meget til de nemme løsninger, da jeg bare mener at det skal fungere. Om så jeg skal igennem hver eneste indstilling.
Jeg har prøvet at vælge kør som admin. Og til stor morskab får jeg nu et vindue op der fortæller om et uidentificeret program der vil starte. Selv udgiveren kan den ikke finde ud af:D
Men er altså ikke kommet nærmere en løsning...
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
31. marts 2008 - 19:51 #5
>>gurly: symantech har det med at puste en storm op i et glas vand. selv FF3 beta 5 er langt mere sikker end IE7
Avatar billede mboranger Nybegynder
29. april 2008 - 16:53 #6
Off-topic:
Ja gurly IE har færre fejl end FF, men det er de kritiske fejl der gælder og her ligger FF noget foran.
Avatar billede vibs1310 Novice
30. april 2008 - 09:25 #7
Jeg lukker tråden. Jeg giver dog stadig gerne point hvis der er en der har en løsning.