Avatar billede steelman Novice
24. marts 2008 - 17:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TV-out problemer (ATI)

Hej,

Endnu engang endnu et spørgsmål om det evindelige problem med at få tv-out til at virke. Så bær over med mig, men jeg har forsøgt at søge svar her på eksperten - desværre uden held.

Mit problem er, at jeg har en Fujitsu-Siemens laptop med tv-out (ATI Mobility Radeon X700). Jeg har knaldet det lille adapter-kabel i stikket på computeren som ender i et phono-stik (=composite-stik?) det har jeg så sat i et scart-stik i tv'et. Der kommer fint billede på tv'et, men det er i sort/hvid.

Jeg har tjekket settings så de står på PAL/B og har sat opløsningen på tv'et til 640x480 eller 800x600 med 16bit farver, men stadig S/H billede. Jeg har prøvet at køre computeren ind via min video men samme resultat.

Skyldes det, at computeren bruger s-video og tv'et ikke gør? Hvis dét er årsagen, kan man så få en form for konverter?
Avatar billede zicon Nybegynder
24. marts 2008 - 20:13 #1
Har tv'et flere a/v eller scart stik?  Hvis du eks bruger scart indgangen til satelit-dekoder på visse tv (nogle gange et blåt scart stik)får du nemlig sort/hvid.
Avatar billede steelman Novice
25. marts 2008 - 08:24 #2
Nææ tv'et er et ældre et, og det har kun ét scartstik. Jeg har prøvet at tilslutte computeren til videoen i de phonostik der sidder på fronten af videoen, og så lade signalet gå til tv'et, men med samme resultat :-(
Avatar billede steelman Novice
15. april 2008 - 13:57 #3
Er der slet ingen der har forslag? :'(
Avatar billede steelman Novice
27. april 2008 - 11:01 #4
Bliver snart desperat - jeg kan ikke finde nogen løsning på det her. Hjælp mig Eksperter! (Har afsat flere point, hvis det kan hjælpe svar frem fra buskene)
Avatar billede steelman Novice
02. november 2008 - 11:57 #5
lukker