Avatar billede dude-500 Nybegynder
24. marts 2008 - 16:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort 32 bit? 64 bit? Hvad? HJælp!

Hej.
Jeg har for et stykke tid skrevet, en masse her om at jeg ikke kunne få et spil til at virke. Spillet gik simpelt hen bare i blå skærm, med fejl koden: 9384(340982349) hardwaere fejl. (Ikke den rigtige fejl kode) Og så da ingen på mysterisk hvis kunne få den til virke brød lorte computer sq sammen. (Eller der kom intet billede på skærmen) Jeg tog derfor straks hen til min forhandler/reperatør. Han åbnede låger på pc'en og konstaterede hurtigt at det var mit grafik kort der var broken. Mit kort var på det tidspunkt: Nvidia Geforce FX 5700... Han ville sælge mig et:
"512MB Sparkle 7600GS Ultra II Pasiv AGP" (til 745 ca. pluds ny strømforsyning til 300 og det bliver 1045!!!) Jeg takkede pænt nej tak,da det var lidt dyrt... Jeg behøvede ikke et særligt godt kort, og fandt et 6200 på nettet. Jeg kiggede lidt på det og fandt udaf at dfet var næsten præcist det samme som mit gamle,.. Det kunne ikke passe meget bedre, lige indtil at jeg så at det nok var et 64 bit´s kort. Jeg er nemlig ikke sikker på om min pc er 32 - bit. Jeg tror nok det er det. Den har ihvert fald en Intel Pentium 4 3000 mhz 800p processer. Der står hvis også noget 32 på den men ikke noget bit. Jeg er virkellig forviret., Jeg ved nemlig ikke en skid om Bit! Hvad sker der hvis jeg prøver at køre et 64 kort på en 32 maskine... ?? Kan det køre der?? Hvad sker der...?? HJælp..

MVh
Dude-500
Avatar billede dooleys Nybegynder
24. marts 2008 - 19:34 #1
Det lyder som om du roder rigtig meget rundt forskellige computer udtryk som over hovedet ikke skal passe sammen.
32 og 64 bit er noget man snakker om i forbindelse med cpu'er. alle nye cpu'er er idag til både 32 og 64 bit. og din lidt ældre pentium er 32bit, men det har intet med dit grafikkort at gøre. Det eneste du skal sikre dig at at du kommer et agp kort til din agp sokkel og det lyder som om du har styr på den del.
så med mindre der er noget du ikke har skrevet, er der intet i vejen for at sætte dit nye 6200 kort i.
Avatar billede dude-500 Nybegynder
25. marts 2008 - 11:27 #2
Tusind tak... Så det vil sige at man godt kan sætte et 64 bit kort i en 32 bit maskine, fordi de intet har at gøre med hinanden? Poster du ikke et svar så jeg kan give dig poingéne ...

Tusind tak for hjælpen... Og ja. Det er et AGP.. kort.. Jeg har en del styr på det af en amatør :P
Avatar billede dude-500 Nybegynder
25. marts 2008 - 11:28 #3
pointene *
Avatar billede dooleys Nybegynder
25. marts 2008 - 12:03 #4
Det der menes med 64 bit når man snakker om et gfx kort har noget mhz at gøre på dit gfx. men det har intet med resten af dit setup at gøre :)
Avatar billede dude-500 Nybegynder
26. marts 2008 - 11:20 #5
Tusind tak for hjælpen!