Avatar billede runejoergensen Nybegynder
24. marts 2008 - 15:58 Der er 2 kommentarer

Workgroup er ikke tilgængelig?

Hej...

Jeg sidder her med min Vista HP og min XP HP, som jeg gerne vil have til at snakke sammen over det trådløse netværk, da jeg skal bruge nogen filer på den gamle XP på min nye bærbar med Vista.

Alt skulle gerne passe, det er et privat netværk, begge arbejdsgrupper hedder "workgroup" og jeg kan også godt se min XP bærbar når jeg kigger på kortet over internetforbindelsen.

Dog vil min XP ikke komme frem når jeg vælger netværk på min vista maskine.

Tror fejlen ligger på XP, for når jeg vælger "vis arbejdsgruppecomputere", skriver den at:
"Workgroup er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af om du har adgangstilladelse
Listen med servere i dette netværk er ikke til rådighed i øjeblikket"

Jeg forstår ikke hvorfor den pludselig begynder på det med tilladelse, for har aldrig været noget problem før mellem mine 2 XP bærbare!? Og jeg tror ikke jeg har ændret noget indstillingerne?

Kan nogen hjælpe?? Aner virkelig intet om det!
Avatar billede jokerper Nybegynder
24. marts 2008 - 16:07 #1
PRøv at oprette en bruger på hver pc med samme brugernavn og adgangskode og log på med dem se om det virker.
Avatar billede runejoergensen Nybegynder
24. marts 2008 - 17:12 #2
har lige prøvet at oprette en test bruger på dem begge med administrator rettigheder, men hjalp ikke =/