Avatar billede jmorratz Nybegynder
18. juni 2001 - 12:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ringe op til netværk, hvordan?

Jeg skal lave en forbindelse hjemmefra til firmaets netværk (TCP/IP), helst med callback pga. sikkerhed.
Hjemme er der win98 og ISDN-adapter, i firmaet er der en ISDN-router og NT-server.
På serveren har jeg tilladt dial-in, og routeren er sat op til callback.
Når jeg ringer op til routeren, ringer den fint tilbage, men win98 løfter ikke røret.
Hvad gør jeg galt?
Hvordan skal det sættes op?, gerne en punkt for punkt vejledning.
Avatar billede svindler Nybegynder
18. juni 2001 - 13:26 #1
Jeg mener ikke, at Windows 98 standard dialin klient understøtter callback. Du skal have fat i en anden klient, f.eks. Shiva\'s, hvis den stadig er til at få fat i. Prøv at søge på Intels hjemmeside (de købte Shiva).
Hvis det er pga af sikkerhed, kan du istedet lave A-nummer check, så routeren kun accepterer, at brugeren ringer op fra et bestemt nummer.
Avatar billede jmorratz Nybegynder
18. juni 2001 - 22:40 #2
Routeren kan desværre ikke lave A-nummer check.
En anden grund er at jeg hænger jo selv på tlf. regningen hvis jeg ikke kan lave callback.
Jeg har kigget lidt på Microsoft\'s support sider, det burde kunne lave sig gøre ved at ændre i modem opsætningen: AT S0=1, så skulle den svare på opkald.
Jeg vender tilbage, når det er testet.
Avatar billede svindler Nybegynder
19. juni 2001 - 08:49 #3
Hmm, hvis det virker, så er det nok \"roaming dialback\", hvor klienten opgiver dialback nummeret, der ikke findes i 95.
Avatar billede jmorratz Nybegynder
20. august 2001 - 21:22 #4
Jeg har installeret win2000 hjemme, og det virket fint nu, men da du har svaret skal du ha\' dine point, selvom de kommer lidt sent.