Avatar billede uso Nybegynder
23. marts 2008 - 16:23 Der er 19 kommentarer

w200i hukommelse

Hej.

Jeg har en w200i telefon, som jeg gerne vil købe et større hukommelseskort i. Men, jeg er lidt i tvivl om, hvilket kort jeg kan/skal købe.
Jeg vil gerne købe et 8GB kort til 533kr, men jeg har set et eller andet sted at telefonen kun understøttede et 2GB kort? Er det kun fordi, at der dengang kun fandtes op til 2GB kort, eller det fordi telefonen ikke understøtter de 8GB nu de er ude?

Tak på forhånd
Avatar billede justrace Novice
23. marts 2008 - 16:29 #1
Du skal ikke regne med den understøtter mere end de 2 gb. Har lige købt 2 N73'ere fra nokia til ungerne, og ville også give dem et 4 gb kort, men måtte bytte dem til 2'ere da de ikke kunne bruges.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2008 - 17:55 #2
Den kan kun bruge kort på 2 Gb.
Avatar billede justrace Novice
23. marts 2008 - 18:06 #3
>Hej john. Har du fundet en tlf. den unge dame kan bruge?

Hvis nogen kender SE telefoner er det john_stigers, så det kan du helt sikkert regne med.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2008 - 18:12 #4
hehe - med alt det jeg har læst om SE mobiler på det seneste er jeg nærmest ekspert :D

Ja - hun vil have SE W580i :)
Avatar billede justrace Novice
23. marts 2008 - 18:18 #5
Ja, og når du så finder en forhandler, så husk lige at spørge frk'n om det nu stadig er den. De kan være lidt sære i den alder. :)
Avatar billede uso Nybegynder
23. marts 2008 - 21:46 #6
Lidt google-søgning:

http://www.orangeaccessories.co.uk/sony_ericsson/w200i/memory_cards.html
Viser w200i-memorykort. Der sælger de også 8GB-kort?

http://www.mobymemory.com/w200i-Memory-Cards.asp
Der skriver de, at den understøtter de 4GB.

http://www.directsaleschat.co.uk/mobile_phone_memory/sony_ericsson_w200i-101.html
Her skriver de den understøtter 8GB.

Jeg forstår det ikke - så prøver lige at tage kontakt til SE.
Avatar billede uso Nybegynder
23. marts 2008 - 21:51 #7
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
23. marts 2008 - 21:55 #8
>>uso: du kan godt sætte et 8gb kort i din telefon.

jeg selv har en K800i hvor jeg har et 8GB kort i, og det funker uden problemer.
og det er vel og mærke selvom at den er godkendt op til 1GB kort.

/psycosoft-funware :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
23. marts 2008 - 22:02 #9
det er Sony Ericssons firmware der bestemmer hvor stort kort der er understøttet. så når de skriver at den kan klare op til 2GB er det fordi at den er testet og godkendt til 2 GB alt over giver SE ingen garanti for. men det virker 9 ud af 10 tilfælde med kort over 2 GB :)
Avatar billede uso Nybegynder
24. marts 2008 - 00:30 #10
Hej,

Ja - det var noget i den stil jeg regnede med. Men problemet er, at jeg ikke lige har andre M2 kort liggende, og er nød til at gå ud og købe et for at "prøve det". Og hvis det så ikke virker - står jeg med et kort som jeg ikke kan bruge fordi det bliver pakket ind i plastik som man er nød til at klippe op(Eller er det anderledes med M2?). Regner ikke med en internet-butik vil have en sådan pakke som er åbnet tilbage?
Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra en, som rent faktisk har prøvet det/kan prøve det i en w200i - eller få det bekræftet fra SE's side af at det er muligt hvad jeg dog ikke regner med.

/Martin
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2008 - 14:42 #11
Læg mærke  til at køber du et 8 Gb Memory Stick Micro kort og formatterer det via tlf. bliver det til 2 Gb.

Derfor min kommentar om at max er 2 Gb :)
Avatar billede uso Nybegynder
24. marts 2008 - 15:45 #12
Hvilket vil sige?

Vil jeg så være i stand til at formatere den med PC'en(og så bruge den i tlfen, selvf.) hvis jeg køber en med adapter?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2008 - 16:18 #13
Ja, så vil det muligvis virke igen - men igen: Der er ingen garanti for at telefonen kan læse kortet som 8 Gb igen.
Avatar billede uso Nybegynder
24. marts 2008 - 20:48 #14
Psycosoft:
Hvordan kommer kortene? Kan jeg bytte kortet hvis jeg finder ud af det ikke kan bruges?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
24. marts 2008 - 21:13 #15
>>john_stigers: jer er ikke helt enig med dig i at når man formatere sit MS via telefonen bliver det automatisk sat ned til 2 GB.  jeg formaterede mit 8 GB MS via telefonen og det fremstår fint som et 8 GB kort :)

>>uso: jeg fik mit kort i en bobblekuvert, det kortet sad i en MS Pro Duo adaptor. så i dit tilfælde er jeg ret sikker på at det der det samme og det skulle også meget gerne være muligt at byttet kortet. :)

/psycosoft-funware :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2008 - 22:19 #16
psycho - så vær uenig... Det kan ske som jeg skriver.
Avatar billede uso Nybegynder
25. marts 2008 - 06:46 #17
Okay; Jeg køber et 8GB kort med adaptor, og ser hvad der sker :) Standby
Avatar billede uso Nybegynder
30. marts 2008 - 23:32 #18
http://www.sandisk.com/Compatibility/Device(8481)-Sony%20Ericsson-W200i.aspx

Smid et svar :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
30. marts 2008 - 23:34 #19
>>uso: har du så fået dit 8gb kort til at virke eller? :)