Avatar billede kokkeole Nybegynder
23. marts 2008 - 12:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

XP genstarter

Min computer er begyndt at genstarte med stopfejl. Der kommer en meddelse hvori der bl.a.står: deaktiver nogle indstillinger til bioshukommelsen f.eks. caching eller afskygning.
I går opdaterede jeg bios via windows, men det er så først i dag at den opfører sig sådan. Ellers kører alt som det skal. Der er ingen virus.
Håber at I kan hjælpe.

Hilsen Ole
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2008 - 12:07 #1
vi starter med hvilket bundkort det drejer sig om.
men allenfalds skal du ind i bos og ændre under ram.

jeg når ikke mere går til påskedrikkeri nu undskyld påske frokost nu.

m.v.h
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. marts 2008 - 12:19 #2
Du har givetvis slukket maskinen på den brutale måde, og derfor er der rod i filsystemet.

Du stiker maskinen en XP Cd, og hvis CD er første bootdevice i BIOS, så vil den starte op på denne CD. Du går nu ind i genoprettelses konsellen. Du kan læse her hvordan du gør det: http://support.microsoft.com/kb/314058/da

Vel inde i genoprettelses konsollen når du har logget på efter linket) skriver du chkdsk "drev" /p /r og trykker enter, hvor "drev" skal være bogstavet for dit systemdrev f.eks. C: (chkdsk c: /p /r).
Den vil nu søge efter fejl på disken og i filsystemet, og rette disse.
Avatar billede kokkeole Nybegynder
23. marts 2008 - 12:34 #3
Dragonknight: Du mener altså at det er styresystemet den er galt med?
Jeg skal forsøge mig med dit råd.
Tak.
Hilsen Ole
Avatar billede kokkeole Nybegynder
23. marts 2008 - 14:01 #4
Dragonknight: Nu har jeg lavet en chkdsk. Så nu må vi se om den klarer det.
Forresten, jeg har ikke slukket maskinen på den brutale måde. Den startede bare med at genstarte uden varesl.
Hilsen Ole
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2008 - 17:33 #5
dragonknight - læs spørgsmålet igen... Tror du er på vildspor....

kokkeole - har du husket at gå i Bios og sætte den til default settings?
Det skal man normalt efter BIOS opdatering!
Avatar billede kokkeole Nybegynder
23. marts 2008 - 17:57 #6
Tak John.
Det ser imidlertid ud til at maskinen kører normalt, efter at have kørt chkdsk.
Men det vil jeg da huske til en anden gang.
Hvis det ikke kører vil jeg da spørge igen.
Tak til alle.
Hilsen Ole
Avatar billede kokkeole Nybegynder
23. marts 2008 - 18:00 #7
Nu har jeg vist klokket i det igen og givet mig selv point.
Hvordan kommer jeg af med de point?
Jeg har fået ballade før.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2008 - 18:07 #8
Du opretter bare et nyt spørgsmål med titlen point til dragonknight og smider link der i til dette spørgsmål :)
Avatar billede vejmand Juniormester
23. marts 2008 - 18:10 #9
Hvis du husker at sende dine indlæg som "Kommentar" i stedet for som "Svar" sker det ikke igen.  :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2008 - 18:17 #10
Korrekt - dem der opretter spørgsmål har jo ingen grund til at svare, for de har jo netop et problem de skal have løst = svar på :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2008 - 20:22 #11
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2008 - 20:22 #12
(Så er der større chance fo at han ser spørgsmålet :))
Avatar billede kokkeole Nybegynder
23. marts 2008 - 20:39 #13
Tak.