Avatar billede akyhne Nybegynder
23. marts 2008 - 11:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Virker Java ikke i Vista

Jeg har problemer med at få Java til at virke i Vista.

Det drejer sig om internetsider der skal bruge Java, såsom netbank, trafikken.dk og alle andre sider der bruger Java igennem IE.
Jeg har andetsteds fået nogle tweaks til at få det til at virke, men det er ikke det jeg har brug for. Jeg har bare brug for at få Java til at virke i Vista, men kan ikke finde ud af om det ikke understøttes af styresystemet.
Avatar billede ejldk Nybegynder
23. marts 2008 - 11:46 #1
Jeg kører Vista Home Premium, og java virker fint hos mig.
Avatar billede akyhne Nybegynder
23. marts 2008 - 11:52 #2
Uden tweaks og sidespring?
Avatar billede sascha Nybegynder
23. marts 2008 - 11:58 #3
ligeså her, uden tweaks og sidespring
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2008 - 12:32 #4
Heller ingen dikkedarer her, jeg kører med den herfra http://www.java.com/en/ og netbank mm. virker fint.
Avatar billede akyhne Nybegynder
23. marts 2008 - 12:36 #5
Jeg må nok bare geninstallere det hele igen.
Avatar billede ejldk Nybegynder
23. marts 2008 - 15:24 #6
Mon det kan være et problem med din browser?
Hvilken browser bruger du?
Avatar billede akyhne Nybegynder
23. marts 2008 - 17:27 #7
IE7, den eneste der er til Vista..
Avatar billede ibtonni Nybegynder
23. marts 2008 - 17:38 #8
Jeg har tidligere haft problemer med Java. Løsningen var afinstallere alle versioner via kontrolpanelet programmer/funktioner og genstart og geninstaller seneste ver. via Sun Java's hjemmeside.
Avatar billede akyhne Nybegynder
23. marts 2008 - 17:42 #9
Er prøvet flere gange. Alt virker hvis jeg kører som admin, men ikke ved bare at starte IE op.
Avatar billede j3ppah Novice
25. marts 2008 - 12:45 #10
Højreklik på komandopromt tryk "run as administrator" (VIGTIGT)
skriv
Netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
tryk "enter"
Genstart computeren.
Det skulle nu virke.
Hvis ikke så skriv lige.
Avatar billede akyhne Nybegynder
25. marts 2008 - 12:52 #11
Skulle det så virke for alle brugere?

Jeg kan godt få det til at virke, men kun hvis jeg kører IE som admin.
Avatar billede j3ppah Novice
25. marts 2008 - 13:04 #12
gør som jeg skrev og prøv igen, det burde løst dit problem for alle, hvis du kører den en gang som administrator. altså komandopromten og skriver det jeg skrev...
prøv at gøre det som administrator og genstart. og så prøv igen, som du ville gører normalt... det burde virke...
Avatar billede j3ppah Novice
25. marts 2008 - 13:55 #13
okay det jeg skrev lige før var vidst lidt svært at forstå... jeg fik ligepludselig travlt :)...

Her er hvad du gør.

Højreklik på komandopromt tryk "run as administrator" (VIGTIGT) (komandopromt kan findet et eller andet sted under start, kan ikke huske hvor.

Et sort vindue kommer frem.

skriv

Netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

tryk "enter"

Den skulle efter kort tid skrive OK og lukke vinduet selv (mener jeg)
Prøv så igen at åbne din netbank... det skulle ikke være nødvendigt med en genstart, men hvis det ikke virker så prøv lige at genstarte efter.
Avatar billede akyhne Nybegynder
25. marts 2008 - 15:00 #14
Det virker (der var nu ingen grund til at skære det sådan ud ;-))

Der er point, såfremt det holder. Smid et svar.
Avatar billede akyhne Nybegynder
25. marts 2008 - 15:01 #15
Hvorfor filen blev det til et svar...
Avatar billede j3ppah Novice
25. marts 2008 - 15:11 #16
Hehe. det var så lidt da... det er en af de major bugs som er i vista der bare skulle rettes op på... :)
Avatar billede akyhne Nybegynder
26. marts 2008 - 09:50 #17
Det virker :-)
Avatar billede jannejanne Nybegynder
23. maj 2013 - 00:37 #18
jeg har samme  problem og gjorde som du foreslog, men fik at vide at jeg ikke havde administrationsrettighederne hvad der så end menes med det -

er så lige vidt - forstår det ikke - har ikke tidl haft problemer med at opdatere java på min computer med vista -